typesomielin.blogg.se

2015-04-26
21:15:00

Firehouse 51 & Chicago PD
Drog med Evelina till Chicago idag. Blev frukost på Yolk! Mumsigt värre.
Soligt som det var och svenskar som vi är, ville vi ju såklart spendera dagen utomhus. Vi har ju x antal grejer kvar att göra innan tiden i USA är slut. Tiden rinner iväg för mig! Hinner inte riktigt med :(
Hur som helst, har länge velat besöka Firehouse 51 (brandstationen dom använder i serien Chicago Fire). Så vi bestämde oss för att ta en promenad dit :) Fick lite sightseeing i Greek Town också. Inte varje dag man är ute i detta "hood" ;) Och jag vet inte vart vi får denna tur ifrån, men idag lyckades vi gå förbi inspelningen av Chicago PD (Spinn off till Chicago Fire - men alltså polisen istället). Helt sjukt! Haha, dock såg vi inte lika mycket som för nån vecka sedan då vi såg Chicago Fire inspelningen. Men ändå så himla kul!
Vi båda sken upp som solar när vi hittade brandstationen. PRECIS SOM I SERIEN!!!! Dör! Nu är ju äntligen Evelina lika inne i serien som jag är ;) I did well!
Stod där ute i ingenstans och tog kort på denna station. Inte mycket folk runt omkring. Drömmen hade ju vart att få se skådespelarna på plats! Meeeen man kan ju inte få allt ;) Kul att komma dit och se den i vart fall.
Sen blev det promenad tillbaka. Gick en annan väg förbi Chicago Fire Academy. Trevligt!
Försökte hitta tillbaka till Chiacago PD inspelningen, som hade flyttat på sig. Såg när dom gjorde en liten biljakt-scene med polisbil och sopbil! Coool!

Chillade lite i solen i Millennium Park. Blommar så fint där nu! Känner verkligen att det är vår nu. Hallelujah! :) Gjorde även lite snabb shopping. Köpte en bit cheesecake på Cheesecake factory innan vi gick fort som idioter för att hinna med tåget. Bestämde oss nånstans under vägen att "vi skiter i detta och ta nästa tåg för nu orkar jag fan inte gå/ springa längre". I samma stund kom det en taxi som vi vinka in, haha. Så vi hann med det tidigare tåget ändå ;) Påväg hem åt vi vår cheesecake. Så sjuuukt god! Caramel Pecan Turtle Cheesecake! Omnomon!!
Kom hem i god tid att chilla hemma, vilket alltid är skönt på söndagar!

Bildbomben som kommer här är väl mest intressant för dem som faktiskt kollar på Chicago Fire/Chicago PD ;) Haha meeen jag hoppas andra ska tycka det är kul också!

Chicago PD inspelning
Chicago PD crew's "häng"
Greek Town
Kör verkligen all in på det grekiska temat
Firehouse 51
"I was there"-beviset ;)
Vi gjorde så gott vi kunde ;)
Chicago Fire Academy
Mer Chicago PD

Millennium Park

2015-04-18
17:39:00

Igår var dagen då jag gick på film nummer 50. Ja, ni läste rätt. Sedan jag kom till detta land har jag vart och sett obeskrivligt många filmer på bio. Men det äääär ju så billigt och jag ÄLSKAR ju film. När man dessutom har super nära till en as bra IMAX biograf, med super goda popcorn och filmer som visas dagligen. Vad ska man göra liksom?? Skaffa medlemskap såklart. Vilket jag och Evelina gjorde förra året nån gång, haha. Borde ha gjort det mycket tidigare. Sen råkar ju även jag vara en riktig samlare som sparar på det mesta. Redan på gymnasiet sparade jag alla mina biobiljetter. Hade typ tänkt sätta ihop dom till ett coolt collage eller nått. Så jag bestämde mig ju såklart på att spara även alla biljetter här. Så vid något tillfälle var jag ju tvungen att räkna alla biljetter från mina 1år och 8 månader som jag vart i detta land. Så igår var det som sagt dagen då jag gick på FILM NUMMER 50!! Herregud, man undrar ju verkligen om jag egentligen har något liv. Men det är ju sååå kul med bio, eller vad säger du Evelina? ;) haha Mina värdföräldrar trodde inte det va sant när jag berätta hur många jag vart på. Vilket jag förstår. Vem trodde det liksom?

Hur som helt, film nr 50 fick ju inte vara vilken film som helst. Valde med omsorg och nogrannhet. Det fick helt enkelt bli "Furious 7". Den sjunde filmen i Fast and Furius serien. Kände att den skulle vara värdig den platsen i samlingen. Och det var den verkligen!! Så himla bra film. Sjukt awesome, precis som de andra furious filmerna. Men visste det skulle bli sjukt ledsamt att se den just för att det var Paul Walkers sista film i livet. Min number one celebrity crush! :( Och det var nog det absolut sorgligaste/lyckligaste/finaste slutet jag någonsin sett på film!! Så himla bra! Men samtidigt så himla hjärtekrossande. Inte en chans att hålla tårarna tillbaka. Lipa som barn. Och med lipa, menar jag inte små tårar som rullar ner för kinderna, utan då menar jag verkligen LIPA. Kippade typ efter luft i tystand där i biografen. Evelina likaså tror jag ;) haha Så himla fin hyllning till Paul Walker alltså <3 Sjukt bra gjort! Kan inte hylla detta slut tillräckligt tror jag. Har kollat musikvideon till låten "See You Again" typ tusen gånger snart tror jag. Musiken gör det dubbelt så bra OCH dubbelt så sorgligt! Dör....
Vi valde helt klart rätt film till mitt "50-filmer jubiléeum" ;)

Vi började dock kvällen med öl på Beehive sedan blev det inte bio förrän 00:15. Så vi var inte hemma förrän 03:00 nån gång, haha. Fett värt ;)

Paul Walker <3

2015-04-17
18:17:00

Lazer Tag
Hellu!
Här kommer bilder från när jag var på cluster meeting igår kväll. Det var återigen dags för Lazer tag! Så himla kuuuul! Längtat efter detta mötet hela året, haha. Hade super kul förra gången. Fick riktigt leka actionhjälte. Dream come true typ! Dock fick varken jag eller Evelina så bra poäng, haha. Så denna gången bestämde vi oss för att göra bättre ifrån oss. Och hör och häpna, jag vann sista omgången! ;) Inte så illa va? 200 poäng! Gick verkligen in för det denna gången. Love it!

I övrigt så har det vart kanon bra väder hela veckan. Idag har det vart 24-25°C ute. Helt sjukt! Hjälper till så mycket jag kan dessutom nu när min värdpappa ska vara borta på veckorna (har ju börjat nytt jobb, som innebär resa till Boston 4 dagar/veckan i några månader). Har gått väldigt bra dock. Inte speciellt mycket extra jobb egentligen :)

2015-04-14
20:52:00

CHICAGO FIRE
Förra helgen spenderade jag i Chicago (igen). Börjar bli ofta nu, haha ;) Det råkar vara så att Evelina hade besök av en vän från Sverige. Hon kom redan på Onsdagen, då jag var i Chicago med familjen.
Evelina och Cecilia (kompisen från Sverige), åkte down town redan i Fredags. Jag stannade dock hemma på fredagen och gjorde annat. Vädret blev ju så klart kanon bra så fort min familj åkt tillbaka till Sverige igen, haha. Så himla typiskt! Så jag tog en lång promenad. I motvind. Mindre kul. Annars var det väldigt skönt med en promenad i solen :)
I lördags åkte jag dock down town för att möta upp Evelina, Cecilia och även Julia :) Roligt värre! Blev ett standard besök vid "bönan" och sedan lite shopping. Jag bytte dock bara ett par shorts till ett par jeans. Så mycket shoppade jag ;) haha Eller ja, jag köpte ju faktiskt en Hard Rock Cafe t-shirt. MÅSTE ju ha en från Chicago såklart! Vi käkade middag på Cheesecake Factory (andra gången för mig denna veckan, haha). Helt okej dock!
Julia var tyvärr tvungen att åka hem efter det. Resten av oss drog vidare till Navy Pier. Chillade där en stund i solen, vilket inte var helt fel :) Man bara älskar denna staden mer och mer för varje besök <3

På vägen tillbaka till hotellet hände dock helgens bästa!! Vi valde ett ta en annan väg tillbaka än den vi tog påväg till Navy Pier. Och där gick vi rakt in i inspelningen av serien "Chicago Fire"!! Bara en av mina favorit serier, som jag önskat få stöta på i stan hur länge som helst. NU KAN JAG DÖ LYCKLIG kände jag typ, haha. Vi alla blev ju super exalterade, men jag lite extra eftersom jag var den enda som kollat på serien i mitt sällskap - fram tills nu ;) Så himla coolt! Tänk om vi gått en annan väg? It was ment to be! Helt klart ett tecken från ovan. Det var bara meningen att vi skulle få gå där och se detta :) Happy happy day! Tänk att jag nu både fått se Transformers OCH Chicago Fire inspelning under min tid här. Craaaazy!
Vi stod där och kollade ett braaa tag. Fick se när dom tände på en bil och jobbade på att släcka den osv. Då och då fick man en skymt av skådespelarna också! Såg faktiskt de flesta av dom :) Awesoooome!!! Som ett barn på julafton, haha. Om inte värre.
Vi stod kvar tills dom var klara och skådespelarna hoppade in i bilar och drog iväg. Hade vi varit liiite snabbare på att gå längre upp på gatan så hade vi hunnit se dom på riktigt nära håll innan dom hoppa in i bilarna. Så himla typiskt! Men, det finns väl gränser på hur mycket tur man kan ha på en dag antar jag ;) Efter detta var vi sjukt taggade så det blev öl på Miller's. Sjukt bra dag! Jag stanna också på hotellet tillsammans med Evelina och Cecilia den natten.
På söndagen blev det frukost på Yolk. Mycket god mat där måste jag säga. Hit kommer vi gå fler gånger. Vädret var sjukt bra även denna dag. Blev lite mer shopping, kolla lite mer sevärdheter, mötte upp Sarah och åt lunch/middag på Vapiano. Senare mot kvällen fixade vi en taxi till Cecilia som skulle till flyplatsen. Var dags för henne att resa hem. Jätte trevligt att ha träffat henne :) De hoppas jag göra igen! Sen blev det tåg hem för mig och Evelina. På tåget hamna vi bakom en svensk familj. Spännande, haha ;)

2015-04-13
22:04:00

Finbesök! <3
Hej hopp! Nu har min familj (förutom storebror, som tyvärr inte kunde följa med) och bästa vän vart här och hälsat på i en vecka! :) Har vart helt underbart att ha dom här igen och att få se min fina Elin. Tänk att henne har jag inte fått krama om på hela 20 månader. Så det var då på tiden! :) Önskar vi hade haft liiite bättre tur med vädret, men det regnade ju i vart fall inte så mycket som jag trodde det skulle göra. Så det kunde helt klart vart mycket värre.

Bravur nr 1 är att jag denna gången tog mig till rätt terminal! Wohooo! Way to go! ;) Gick upp tidigt för att ta tåg, tunnelbana och "flygtåg" till RÄTT terminal denna gången. Gick mycket smidigare än jag hade förväntat mig så blev ju lite tidig. Men ack va adrenalinet pumpade när jag satt där och vänta. Så härligt att se dom igen, även om det inte känns som det var så längesen vi sågs. Vi plockade upp hyrbilen och drog tillbaka hemmåt till Geneva.
De första 3 dagarna spenderades runt omkring där jag bor. Familjen bodde på hotell, medan Elin fick lyxen att bo hemma hos mig och min värdfamilj. De andra 3-4 dagarna spenderades i Chicago.

Fredag 3/4 - Finbesök anländer! Checka in familjen på hotellet, äta middag på Tavern on the Hills, fika på All Chocolate Kitchen och shoppa loss på Walmart. Kvällen avslutades med biljard och öl i källaren hemma hos mig (för mig och Elin, höhö).
Lördag 4/4 - Roadtrip till Joliet, Route 66 museum, shopping på Outlet mallen och middag på Pal Joey's med båda mina familjer. Trevligt värre! Glad att de fick umgås lite mer denna gången. Efter middagen åkte vi hem till min värdfamilj allihopa och spela lite airhockey och biljard med barnen. Vilket mina värdbarn älskade!! Sjukt bra avslut på den kvällen.
Söndag 5/4 - Frukost på Egg Harbor! Alltid lika gott. Min familj gillade det också ;) Blev även lite shopping. Inte många butiker som var öppna dock tyvärr. Var ju trots allt easter sunday. Gömde även påskägg till barnen på morgonen. Dom trodde nog inte det va sant när dom såg äggen. Barnen tycke dom var sjuuukt stora ;) haha På eftermiddagen/kvällen var det dags för påskmiddag hemma hos morföräldrarna. Så då fick även släkten träffa min svenska familj. Dom har sett fram emot detta ett tag så det var kul att äntligen få visa upp dom ;) haha Blev en jätte trevlig kväll med (som vanligt) massa god mat och mycket gott sällskapet. Jag, Gustaf och Elin fick slipa på våra biljardkunskaper ordentligt, för denna kvällen spelade vi massor med morfarn, min värdmammas bror och svåger. KAOS!! Vi måste verkligen träna mer! haha Blir till att skaffa biljardbord efter detta ;)
Månadg 6/4 - Ännu en frukost på Egg Harbor. Evelina och hennes värdbarn fick också följa med :) Mysigt värre! Efter frukosten bar det iväg till Chicago. Var inte lätt att navigera inne i stan msåte jag säga. GPS:en hjälpte ju inte så mycket därinne. Men vi lyckades ta oss till hotellet och lämna in hyrbilen utan större problem. Idag hann vi med ett besök i Willis Tower. Lika häftigt som första gången jag var där. Kul nu att familjen fick vara med också :) Det blev även en sväng till Millennium Park, promenix ner på Magnificent Mile (med lite shopping) och Deep Dish Pizza till middag.
Tisdag 7/4 - Frukost på hotellet, promenix till Museum Campus och besök på Shedd Aquarium (med väldigt låååång väntan). På kvällen var pappa och bror på NHL-match för att se Blackhawks spela (SÅ avis). För oss tjejer blev det middag på Miller's Pub och sedan kollade vi Blackhawks matchen på tv på hotellet ;)
Onsdag 8/4 - Frukost på Wild Berry Pancakes! Världens roligaste servitör som sjöng för oss när han serverade. Haha, sjuk kul! Större delen av dagen gick åt till shopping. Dom shoppar ju som galninger i denna familjen ;) haha Hade vädret vart varmare och finare hade jag gärna tagit med dom till Navy Pier eller Lincoln Park. Meeen det får bli en annan gång i framtiden det ;) Middag blev det på Cheesecake Factory. Påväg tillbaka till hotellet tog vi svängen förbi Chicago Theatre för att kolla på Chicago skylten. Sen blev det dessert och drinkar på MIller's Pub och Elephant & Castle. Kvällspromenad längs med Theatre district blev det också :)
Torsdag 9/4 - Frukost på Cosi. Packa ihop grejerna på hotellet. Checka ut. Och sen var det dags att säga hejdå för denna gången! Familjen och Elin fick åka taxi till flygplatsen medan jag själv hoppade på tåget tillbaka till Geneva.

Blev en super bra vecka! Tusen tack ska ni ha! Längtar tills vi ses igen. Inte så länge tills dess :)
Här kommer en bildbomb från veckan:

Fika på All Chocolate Kitchen
Shoppa loss på Walmart
Biljard & öl i min källare ;)
Fett mycket påskgodis fick jag!!!
Roadtrip till Joliet!
Påskmiddag hos morföräldrarna! Min fina familj <3 (plus Elin, minus storebror)
Chicago! Öl-stopp på Miller's
Utsikt från Willis Tower
Älskade du! <3 Som jag saknat dig!
Millennium Park & kära "bönan"
Shedd Aquarium
Hockey på hotellet!
Frulle på Wild Berry Pancakes!