typesomielin.blogg.se

2014-07-27
22:20:00

Geneva Art Fair!
I natt sov Johanna hos mig. Så på morgonen blev det frukost med Evelina på Egga Harbor Cafe (LOVE that place!!). Blev som vanligt en go frulle. Och som vanligt blev man as mätt så man fick rulla ut sedan. Idag råkade det dessutom vara Art Fair i Geneva. Massa konstverk och annat som ställdes ut och såldes. Vi bestämde oss för att gå och ta en titt. Det första vi ser är ett tält med en svensk flagga på. Så dit gick vi så klart ;) Där träffade vi en svensk som sålde sina egen-designade kläder, väskor, hattar osv. Fanns en del coola grejer. Men vi stod ju och prata med henne så klart eftersom vi alla var svenskar, haha. Visade sig att hon bor i Chicago och har gjort det bra länge :) Sjukt trevlig kvinna i vart fall. Jag och Evelina kände för att stötta affärerna så vi köpte varsin t-shirt med tryck. Det stod "Igelkottar" och så var det två igelkottar också. Haha, skit söt ;) Sedan kollade vi vidare. För den som är intresserad av konst så var detta helt klart sevärt. Vi tog även tillfället i akt att besöka några av Genevas små butiken. T.ex "The Little Traveler" som var sjuukt mycket större än jag tänkt mig. Där fanns det svenskt pärlsocker, Mariekex och annat kul :) Blir lika lycklig och stolt varje gång man ser nått svenskt (vilket egentligen inte är så konstigt häromkring, haha). Vi gick även förbi butiken "The Giftbox" som typ endast innehåller svenska prylar. Tyvärr var den stängd på söndagar så det fick duga med skyltfönstret. Men guuuud va lyckliga vi blev när vi såg vad som fanns där i fönstret. VANILJSOCKER!!!! Som vi försökt hitta nått likande här i detta land, men utan resultat. Haha, ren glädje!
Sedan blev det en tur till Commons för att ta en fozen yogurt. Gooott!! :) Efter det drog Evelina hem medan jag och Johanna gjorde annat tills det var dags för henne att ta ett tåg till Chicago. Lämnade av henne på tågstationen. Därefter åkte jag hem. Min värdfamilj skulle iväg på kalas. Så då fick det bli middag med Evelina på Panera Bread ;) haha Därefter gjorde vi nått som vi inte gjort tidigare. Vi körde igenom en drive through-bankomat, haha! Kändes ju så sjukt skumt. Vi måste sett jätte roliga ut där vi satt helt hysteriska och super exalterade över detta fenomen. När vi väl lugnat ner oss drog vi vidare till biografen och kollade på filmen "Lucy". Den var bra, fast konstig.
Sedan fick jag skjuts hem och då blev det sova gott!

Geneva Art Fair
Åh Sverige <3
Stockholm's ;) Har ännu inte ätit där! Får bli snart!
VANILJSOCKER!!!!
I väntan på att The Little Traveler ska öppna
Guld Marie <3
The Little Traveler
"Svensk-tältet"
Tänk va kul de kan va att ta ut pengar ;)
(Evelinas Bild)

2014-07-26
23:54:00

Chicago & "The Early November"
Hello!
Idag var det en kanon varm och solig dag. Jag och Evelina hoppasde på tåget till Chicago och mötte upp Johanna och Sarah :) Detta var deras första besök i Chicago så jag och Evelina gjorde vårt bästa att guida dom runt. Blev i vanlig ordning ett besök vid "bönan" och sedan en promenix längs med Michigan Avenue. Där stannade vi till och kollade på några killar som uppträdde på gatan. Så jävla roliga snubbar och så galet bra på att dansa. Bra underhållning! Sedan blev det lucnh på Vapiano. Mumma som vanligt! Sarah skulle iväg och kolla in sitt favorit band ("The Early November") som skulle spela på en bar på kvällen. Vi andra bestämde oss för att haka på :) Så vi tog tunnelbanan och tog oss till en helt ny del av stan vi inte besök innan. Kul! Vi lyckades hitta baren utan större problem. Nu i efterhand är jag riktigt glad att vi hängde på, för guuuud va grymma dom var :) Dom körde endast akustiskt. Sjukt bra! Bandet som spelade innan dom var också bra. Av dom fick vi var sin gratis CD faktiskt. Aldrig fel ;) Ne, men "The Early November" kommer jag lyssna på mer. Roliga var dom också!
Tyvärr fick vi gå innan dom spelat klart eftersom vi skulle med tåget. Men det blev en riktigt bra dag!

The Early November

2014-07-24
23:37:00

Go Cougars!!
Idag var det min värdmammas födelsedag! :) Så jag började dagen med att ge henne blomma, choklad och ett roligt gattis-kort. Sedan blev det en ganska så vanlig torsdag, bortsett från att på eftermiddagen blev det göra allt klart inför kvällen då vi skulle på Kane County Cougars match (baseball). Yngsta tjejen som under sommaren har gått på cheerleading hade en uppvisning innan matchen. Morfar körde henne dit. Sedan blev det kaos när vi själva skulle iväg för att komma dit och titta. Rusningstrafik x 1000. Alla kom från jobbet och ALLA skulle på matchen. När vi äntligen kom till parkeringen så fick min värdpappa och pojkarna gå medan jag, min värdmamma och äldsta tjejen sprang som idioter för att hinna till planen och se uppvisningen. Tyvärr kom vi försent och hade redan missat det när vi väl va på plats :( Tyckte så synd om mitt stackars värdbarn! Men detta var bara tack vare att hennes lärare vart sjukt dåliga på att ge exakt info om vilken tid dom skulle ha uppvisningen. Hur som helst, match blev det ju i vart fall. Min värdmamma gjorde sitt bästa att förklara reglerna för baseball. Jag nickade och låtsades nog förstå det mesta, fast egentligen var jag lika förvirrad som innan hon börja berätta, haha. Tacka vet jag brännboll! Inga konstigheter alls ;) Även om jag inte förstod så mycket av vad som hände så var det en kul upplevelse. En ny amerikansk grej att bocka av på "att göra"-listan. I pauserna var det massa folk som klätt på sig i uppblåsbara djur-kostymer och dansade runt nere på planen. Haha, händer ju BARA i USA ;)

2014-07-20
22:55:00

Kane County Fair!
Hej Folket!
Eftersom jag är kass på att blogga nu för tiden, så är det ju ingen big surprise att jag ligger fett långt efter med inlägg. Så ännu en gång så gör jag ett försök att blogga i kapp några dagar, men det är svårt eftersom man lätt glömmer vad man haft för sig. Tiden bara susar förbi här. Helt galet!

I detta inlägg vill jag i vart fall berätta om Kan County Fair som var den 20 Juli :) Sjukt amerikanskt måste jag säga. Luktade mat över hela marknaden, massor av karuseller och massa djur så som kor, kaniner och grisar. Jag drog dit på kvällen tillsammans med Laura och Isabele. Vi gick runt och kollade och bara tog in den super amerikanska atmosfären, haha ;) Sedan hittade vi en Lejon/Tiger show. Hur häftigt som helst! Det var alltså en show med ett lejon, en vit tiger och en "liger" (blandning mellan tiger och lejon). Så himla mäktiga djur! Och vi satt sjukt nära :) Blev inte super bra bilder dock eftersom det var galler i vägen. Men det var kul att se! Sedan köpte jag och Isabele var sin majkolv att gnaga på, haha. Därefter var det dags för en liten konsert med bandet "American English". Ett band som gör covers på Beatles låtar. Riktigt bra! :) Detta var största anledning till att Laura ville gå hit. Hon är en stooort Beatles fan ;) Men hon kommer ju från Liverpool så! haha Blev en kul kväll! Tidigare på dagen var jag dessutom och tog en solig och varm promenad med Evelina.

Laura hittade en ny kompis ;)
Nöff nöff!
Riktiga slöisar!
Kossa Muuuu
Wildcat show!
Vit tiger & "liger"
Fina ligern "Mia" :)
Lejonet "Handsome". Haha kul namn ;)
"Handsome" skulle ge sin tränare en puss. Men det ser ut som han ska äta upp honom...
Man fick ta ett foto med den vita tigern. Dock va tigern i en låda, så då ville vi inte ta nån bild ;) haha
American English! Dom såg verkligen ut som Beatles också ;) haha
John Lennon?

2014-07-19
05:59:00

Roadtrip med familjen Del 2 : San Francisco / Monterey
Hellu! Här kommer nu den efterlängtade Del 2 på min och familjens underbara resa :) Vi flög ju alltså då från Chicago till San Francisco Söndag den 22 Juni. Där stannade vi i tre nätter. San Francisco var en fin stad, men det var sunkigare än jag hade förväntat mig. Luktade hur mycket piss som helst pga. alla uteliggare. Haha, skojar inte att vi såg typ tusen stycken ligga utspridda på gatan när vi anlände på söndags kvällen. Stackare! Vi lyckade ta oss till hotellet. Hände så mycket dagen då vi kom. Men därefter blev det promenad över Golden Gate bron, ett besök i Chinatown, Fishermans Wharf och på Pier 39. Vi hade tänkt att åka ut till Alcatraz, men biljetterna var totalt slutsålda fram till mitten av juli. Så det blev inget med det. Så då blev det att gå på akvarium istället :) Blev mycket promenaerande upp och ner för de branta "San Francisco backarna". Häftigt att ha upplevt dessa ändå :) Blev ett par fina dagar innan vi den 25:e drog till flygplatsen och hämtade upp bilen vi hyrt. Därefter började vår roadtrip på RIKTIGT. Första dagen körde vi inte så långt. Vi fixade ett rum i Monterey, som blev första stoppet. Kanon fint ställe! :)

Frukost i San Fran. :) Riktig jumbo frukost & en sjukt kul/skum servitör

Helt underbar "Converse Store" <3
Såååå typiskt San Francisco :)
Ingång till Chinatown
Lillebror fotobombar!
Fina storebror och flickvännen :)
Nu börjar backarna luta ordentligt....

Dag 2
Golden Gate Bridge
Blåste lite kan vi väl säga...
Vet ej vad bror gör... ;) haha
På med solsmöjan!!!
Bror & Mor <3
Jag och mina boys <3
"Så sexig som möjligt"-bilden ;) haha
Sen blev det bussen :)
Gurra visar lutningen i backen ;)
Blev riktigt brant tillslut...
Navigatören Elin kämpar upp för backen!
Tillslut nådde vi den kringel-krokiga vägen som är så känd i San Francisco :)
Kringel-krok va det ja ;)
En tur till Fishermans Wharf :)
Närmare än så kom vi inte Alcatraz tyvärr :)
Fick bli ett besök på akvariumet istället :)
Exempel på hur det ser ut på havsbotten när man skräpar ner ;)

Bläckfisken gömmer sig i hörnet...
Bror "dök upp" i bläckfiskens crib ;)
Fanns även lite annat än fiskar :)
Jag klappade en sjögurka! Bara så ni vet
Hard Rock café (en av dom vi faktiskt INTE åt på under resan)
Blev käk på detta placet istället ;)
En fin liten butik för vänsterhänta fanns det på Peir 39 :)
Spanar på sjölejon :)
Fanns ett enda "litet" sjölejon :) Som blev terroriserad av en mås

Dag 3
Frukost på vår sista dag i San Fran.
Packade och klara! På väg till flygplatsen för att hämta bilen :)
ON THE ROAD!! :) Då var vi påväg
Jag hade hedersuppdraget att vara kartläsare/navigatör/gps-tjej ;)
Framme i Monterey :)
Provade calamari! Mycket godare än jag trott :)
Hummer-gubbarna ;)
AJ satan!
Godaste laxen jag ätit! Bästa på hela resan tror jag :)
Goood efterrätt på det också ;)

"Säl-jägarna" ;)
Havsutter :)
Mer sjölejon :)

Fortsättning följer.....

2014-07-14
04:59:00

Roadtrip med familjen Del 1
Hej hopp! Här kommer de första bilderna från min semester :) Hade två helt fantastiska veckor. Vi besökte Chicago, San Francisco - där vi sedan hyrde en bil och körde Highway 1 ner till Los Angeles, San Diego, Las Vegas och till slut New York. Bilen användes hela tiden mellan San Francisco och Las Vegas, där vi tog flyg till NY (mellanlandade i Dallas, Texas). Vi besökte även flertal småställen på vägen till LA. T.ex Monterey och Oxnard. Som sagt, hur fin resa som helst :)

CHICAGO
Blev ett dimmigt besök i Chicago med min familj. Under dagen blev det dock soligare och finare. Men dagen slutade med spöregn som vi fick promenera i till tågstationen. Totalt pisseblöta blev vi! haha Spännande upplevelse helt klart. Bortsett från det blev det en trevlig dag! :)

Dagen vi flög till San Francisco! Bror och jag var taggade! :)

Fortsättning följer.....

2014-07-12
22:19:00

I'm Back!
Hello people!!
Nu är jag tillbaka från en två veckors semester med min underbara familj! :D Har vart huuur bra som helst!
Så nu har jag vart tillbaka på jobbet i typ en vecka. Allt är som vanligt i princip! haha

Har vart en rätt bra vecka faktiskt. Har haft några fina dagar i ett soligt Illinois med mina värdbarn, återförenats med Evelina, ätit glass hos den söta killen på Graham's, kört nån typ av "permobil-kundvagn" åt en tant på walmart, kollat på massor av Kevin Costner filmer, köpt en Kate Spade väska, träffat svenskar på outlet mallet, kört bil i storm och sist men inte minst sett den nya TRANSFORMERS filmen på bio! Bra vecka som sagt! :)
I kväll var vi faktiskt på bio igen. Då blev det 22 Jump Street. Herre vad jag och Evelina garvade där inne, haha. Så sjuukt rolig film!
Vädret ser lite roligare ut idag, så vi får se vad vi hittar på då. Ska se till att ladda upp lite bilder från min fantastiska semester :) Blev ju gaaaanska mycket bilder om vi säger så, haha.
Idag är det för övrigt 11 månader sedan jag kom till USA :) Hur i helsike kan tiden ha gått så fort? Helt galet! 334 dagar sedan jag var i Sverige senast. Låter som en hel evighet om ni frågar mig. Och mer kommer det bli!

Bild från "Transformers 4" i Fredags. Jag och Nicki var extra taggade eftersom vi var i Chicago förra sommaren när dom spelade in denna filmen! Tyvärr visade dom inte mycket av de scener som vi var där och såg. Men men :)
Tisdags promenad i solen!
"Permobil-kundvagn" på Walmart, haha ;) Inte varje dag!
California Pizza Kitchen med Evelina! :) Var dock mer fokuserade på den sjukt snygga servitören än på maten
Kom lite tidigt till bion. Men visade sig att fler ville se "22 Jump Street" ;)
Min nya sockersöta Kate Spade väska. Evelina införskaffade en likadan. Den var på super-rea vilket kändes bra ;) Den lilla flickan i mig kom fram ordentligt, och det gick ej att lämna butiken utan den, haha.