typesomielin.blogg.se

2014-07-19
05:59:00

Roadtrip med familjen Del 2 : San Francisco / Monterey
Hellu! Här kommer nu den efterlängtade Del 2 på min och familjens underbara resa :) Vi flög ju alltså då från Chicago till San Francisco Söndag den 22 Juni. Där stannade vi i tre nätter. San Francisco var en fin stad, men det var sunkigare än jag hade förväntat mig. Luktade hur mycket piss som helst pga. alla uteliggare. Haha, skojar inte att vi såg typ tusen stycken ligga utspridda på gatan när vi anlände på söndags kvällen. Stackare! Vi lyckade ta oss till hotellet. Hände så mycket dagen då vi kom. Men därefter blev det promenad över Golden Gate bron, ett besök i Chinatown, Fishermans Wharf och på Pier 39. Vi hade tänkt att åka ut till Alcatraz, men biljetterna var totalt slutsålda fram till mitten av juli. Så det blev inget med det. Så då blev det att gå på akvarium istället :) Blev mycket promenaerande upp och ner för de branta "San Francisco backarna". Häftigt att ha upplevt dessa ändå :) Blev ett par fina dagar innan vi den 25:e drog till flygplatsen och hämtade upp bilen vi hyrt. Därefter började vår roadtrip på RIKTIGT. Första dagen körde vi inte så långt. Vi fixade ett rum i Monterey, som blev första stoppet. Kanon fint ställe! :)
 
Frukost i San Fran. :) Riktig jumbo frukost & en sjukt kul/skum servitör
 
Helt underbar "Converse Store" <3
Såååå typiskt San Francisco :)
Ingång till Chinatown
Lillebror fotobombar!
Fina storebror och flickvännen :)
Nu börjar backarna luta ordentligt....

Dag 2
Golden Gate Bridge
Blåste lite kan vi väl säga...
Vet ej vad bror gör... ;) haha
På med solsmöjan!!!
Bror & Mor <3
Jag och mina boys <3
"Så sexig som möjligt"-bilden ;) haha 
Sen blev det bussen :)
Gurra visar lutningen i backen ;)
Blev riktigt brant tillslut...
Navigatören Elin kämpar upp för backen!
Tillslut nådde vi den kringel-krokiga vägen som är så känd i San Francisco :)
Kringel-krok va det ja ;)
En tur till Fishermans Wharf :)
Närmare än så kom vi inte Alcatraz tyvärr :)
Fick bli ett besök på akvariumet istället :)
Exempel på hur det ser ut på havsbotten när man skräpar ner ;)
 
Bläckfisken gömmer sig i hörnet...
Bror "dök upp" i bläckfiskens crib ;)
Fanns även lite annat än fiskar :)
Jag klappade en sjögurka! Bara så ni vet
Hard Rock café (en av dom vi faktiskt INTE åt på under resan)
Blev käk på detta placet istället ;)
En fin liten butik för vänsterhänta fanns det på Peir 39 :)
Spanar på sjölejon :)
Fanns ett enda "litet" sjölejon :) Som blev terroriserad av en mås

Dag 3
Frukost på vår sista dag i San Fran.
Packade och klara! På väg till flygplatsen för att hämta bilen :)
ON THE ROAD!! :) Då var vi påväg
Jag hade hedersuppdraget att vara kartläsare/navigatör/gps-tjej ;)
Framme i Monterey :)
Provade calamari! Mycket godare än jag trott :)
Hummer-gubbarna ;)
AJ satan!
Godaste laxen jag ätit! Bästa på hela resan tror jag :)
Goood efterrätt på det också ;)
 
"Säl-jägarna" ;)
Havsutter :)
Mer sjölejon :)
 
 
Fortsättning följer.....
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: