typesomielin.blogg.se

2015-06-15
05:58:26

Tillbaka!
Hej på er! Nu har det redan gått en vecka sen jag kom tillbaka från semestern med värdfamiljen. Skulle ha skrivit tidigare såklart, men har vart full rulle och mycket annat att tänka på. 
Nu mera är det ju sommarlov och alla fyra barnen är hemma, har vart på mitt sista clustermeeting och min värdmamma har opererats igen denna veckan. Så det har vart fullt upp. Och nu i helgen har jag mest packat! Japp, det är sjukt vad tiden går fort men det är redan dags att packa ihop mitt rum. Nästa vecka kommer nämligen den nya Au pairen, så jag kommer bo ihop med den äldsta tjejen i två veckor. Sen bär det av på resemånad!! Wiiihooo! Längtar! :) 
Men detta innebär alltså att jag måste ut ur mitt rum på onsdag/torsdag. Så i helgen har jag ägnat mig mycket åt att packa ihop kläder och grejer som jag inte kommer behöva de sista veckorna eller under resemånaden. Praktiskt taget "mission impossible", men när jag väl kom igång så fick jag faktiskt gjort en del. Vart kommer alla prylar ifrån kan man ju undra? 
 
Började denna söndag med frukost på Egg Harbor tillsammans med frugan ;) Idag köpte vi äntligen varsin mugg också. Det har man ju bara planerat i över ett år. Har ju vart ett himla dilemma att välja färg. Fick bli en ljusblå för min del :) Resten av förmiddagen spenderades på Oulet mallen där jag shoppade loss som aldrig förr! Hujedamej!! Som om jag behövde MER grejer att packa liksom....meeeen de va saker jag tänkt köpa länge och som ska köpas för att det råkar vara liiite billigare här än hemma ;) höhö
Efter shoppingturen blev det hem och fortsätta med packningen och rensandet. Hade ganska bra flyt ett tag. Igår gick det inte riktigt lika bra. Tog ett bra tag innan jag kom igång. Kändes så himla vemodigt. Jag ville verkligen inte packa :( Valde att skypa med min kära storebror och mina föräldrar istället. 

Var en god människa och hämtade upp pizza som min värdpappa beställt till middag, så han kunde få tid till att packa han också. Han skulle ju iväg till Boston på jobb. Hjälpte min värdmamma få barnen i säng. Som sagt nyopererad och kommer ha gips upp till knät och spendera mest tid i sängen i 6-8 veckor. Tillbaka på ruta 1 med andra ord! Men nu hoppas vi att det är nog med otur och skit! Från och med nu kan det bara bli bättre! :) Kommer vara mycket jobb denna veckan eftersom min värdpappa är bortrest. Sen kommer nya Au Pairen på torsdag. Då blir hon min "lärling" fram tills jag drar på resemånad! Bara 20 dagar kvar tills jag och Evelina sätter oss på planet till Hawaii!! Så sjukt taggad! Kommer bli awesome! 
 
Jag tog massor med bilder i Disney World såklart, som jag ska lägga upp. Men tyvärr inte ikväll. Är trött efter allt packade så får bli en annan dag! Ska försöka göra det snart dock. Håll ut! :) 
 
Frugan ;) 
Finns inget bättre än Egg Harbor frukost <3
Min fina mugg
Packar!! 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: