typesomielin.blogg.se

11:28:13

Greetings from Singapore!

Hejhej!

I skrivande stund befinner vi oss på flygplatsen i Singapore. Kom hit för några timmar sedan och ska ikväll flyga vidare till Filippinerna! Totalt oplanerat! Ett land som inte va inräknat i vår grundplan, men som en sen kväll på ett skabbigt rum på Langkawi blev fokus nr1! Haha Eftersom vi så snabbt lämnade Thailand och tyvärr inte fick nått bra intryck av Langkawi så ville vi göra nått annat. Så då fick det bli en avstickare till Filippinerna ;)
Ska nu uppdatera er lite om vad som skett fram tills nu. Igår la jag upp lite bilder från koh lipe.
Därifrån åkte vi till langkawi som är en ö, tillhörande Malaysia. Alltså kom vi in i land nr 3! Wohoo! Dessvärre fick vi som sagt inget bra första intryck av detta ställe.  Jag tror att hade vi stannat längre och gett det en ärlig chans OCH haft ett bättre boende, så skulle vi nog gillat det bättre! Men där va vi, trötta, gnälliga och med smärta i kroppen! Så vi bokade flyg att dra till Kuala Lumpur dagen därpå redan, haha. Kvällens middag var nog ändå det som var bra med denna dag - åt mexikansk mat, på Italiensk restaurang där dom spelade country musik! Spännande combo. Natten blev den längsta i mitt liv och kunde knappt vänta på morgondagen!!

Flög till Kuala Lumpur i propellerplan! Liiite nervös när jag först såg det, men vaddå - vi överlevde ju! ;) haha Kändes skumt att sitta UNDER vingen dock!
Vi lämnade "helvete" och kom till himmelrike! Detta är en resa där det är budget boenden som gäller....MEN, i KL va planen sedan länge att boka ett 5-stjärnigt hotell. Det råkar vara billiga sådana här.  Och jag anser att man bör unna sig ibland! We deserved it om inte annat!
Grät nästan när jag kom in på vårt fina rum (eller lägenhet...vilket man föredrar). Den duschen jag tog den dagen var det bästa jag varit med om. Va på riktigt osäker på om dom ens skulle släppa in oss i lobbyn, så äckliga som vi var!
Hade 2,5 riktigt bra dagar i Kuala Lumpur.
Åt libanesisk mat, vilket var en riktig höjdare! Tack för det Evelina! ;) besökte Petronas Twin Towers. Sjukt mäktigt! Gick på bio. Två gånger!! Vill tala om att de är galet billigt! Besökte också KL Bird Park igår. Massor av fina fåglar att kolla på. Tog en sväng till China Town, där det började ösregna! Inga dåliga stormar här inte! Åskade även vår första dag. Dagens bästa händelse var när vi stod i spöregnet och försökte fixa taxi. Då sprang två killar förbi med varsitt paraply och skrattade lite medlidande åt oss. Dröjde kanske 5-10 sekunder innan dom vände och kom tillbaka.  Då ville dom erbjuda oss sina paraplyn eftersom dom ändå skulle åka till flygplatsen och därför inte behövde dom mer! Så vi fick följa med till deras bil, under varsitt paraply. En kom från Holland och en från Canada. Super trevliga! Väl vid bilen tog vi över deras paraplyn och dom drog iväg! Haha, så himla random händelse! Men så himla snällt. Stackarna hade nyss köpt dom och spenderat $10 var! Så där stod vi med varsitt jumbo paraply! Day made!

Så dagens stora mission blev att till varje pris få med oss dessa paraplyn till Filippinerna! Och hem till Sverige!! För dom ska med, så är det bara! Haha

Ja, det var väl den uppdatering jag hade just nu! Har ca 3 timmar kvar tills planet går. Har sytt på min Thailand flagga på ryggsäcken. Vår sytråd är nu slut. Typiskt. Skulle bett om en hel rulle på langkawi. Glömde skriva det, när vi där så gick vi in till en skräddare och bad om att få köpa lite tråd. Dom skratta bara när vi ville betala! Gratis tråd alltså! Sweet! Som nu är slut. Måste fixa mer.

Här kommer bilder från de senaste dagarna: