typesomielin.blogg.se

2015-05-23
23:06:00

The Lake Front
Super solig och underbar dag blev det i Chicago denna lördag. Jag och Evelina tog ett tidigt tåg in och käkade frukost på Yolk. Mums såklart! Sedan drog vi raka spåret i riktning mot Lake Michigan för att hyra cyklar och cykla längs the lake front. Insåg hur sjukt längesen jag satt på en cykel. Skit kul va det! haha Enda problemet med dessa jävla cyklar va att du va tvungen att checka in dom var 30 minut (skit dumt egentligen). Och att hitta dessa stationer va ju fett mycket lurigare än vi tänkt oss. Så vi blev ju försenade hela tiden. Men cykelturen va ju bra annars :) Om man bortser från allt krångel, haha. Vi lämnade cyklarna i närheten av Lincoln Park Zoo och tog oss en liten runda där. Extremt mycket folk, så vi ville bara därifrån. Sedan promenerade vi tillbaka till stan igen. En VÄLDIGT lång promenad ska ni veta. Men vi är ju svenskar, så nemas problemas! Dock fett ont i ben, höfter, fötter.....you name it. 
Var i himmelriket när vi väl fick sitta ner. Käkade middag på Dick's Last resort. Väldigt kul ställe ändå. Alla där inne beter sig bokstavligen som "dicks" aka skitstövlar ;) haha Väsnas, slår av hattar på folk osv. Och det roligaste med allt är att dom gör en papperhatt till alla gäster som dom skriver nått på. Självklart nått kul/taskigt/förnedrande ;) Man satt där och gjorde sitt bästa för att läsa vad som stod på alla andras hattar. Man kunde dessutom se när servitören stod och funderade på vad han skulle skriva och sedan små-le för sig själv, haha. Riktigt kul ställe som sagt. Åt fish & ships för första gången. Helt ok måste jag säga. 
Sen satt vi i solen vid floden och chillade en stund innan vi drog till Bar Louie och tog en drink. Därefter mötte vi upp några kompisar på deras hostel. Ett super mysigt och fräscht hostel måste jag säga. Det ska jag komma ihåg! Tyvärr kunde vi inte stanna eftersom vi skulle med tåget. Vi försökte få ett rum på samma hostel men det var på tok för dyrt. Det var ju ändå memorial-weekend. Typiskt! Men vi hade en väldigt bra dag ändå. När jag kom hem kollade jag på hockey innan jag la mig. Så hiiiiimla trött!! 
 
Här kommer dagens bildbomb! Varning för extremt många "nästan likadana" skyline-bilder! (men den äääär ju så fin, hihi)
 
Frukost på Yolk
Va typ hungrig
"Cykel jävlarna"
Man gör så gott man kan när man ej har gopro
<3
Lincoln Park Zoo
Kolla på djuren som "inte fanns" (alla höll sig i skuggan)
Älskade Chicago!
Funderade på att gå in och köpa bil....
......men sparar det till en annan gång ;)
Dinner time!
Roliga hattar på Dick's ;)
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: