typesomielin.blogg.se

2017-01-06
17:25:30

Bangkok, Thailand

Idag är det fredag! Och jag har lyckats blogga ikapp. Wohoo! Tro nu inte de kommer hålla länge, för då lär du bli besviken. I morse lämnade jag och Evelina Siem Reap och därmed också Kambodja! Var en kort visit men mycket trevlig ändå! Bra start på resan tycker jag :) så idag gick vi upp för att ta bussen till Bangkok, Thailand. Ehm och ja, planen va senast att vi tänkt flyga eftersom de skulle bli smidigare med att korsa gränsen mellan Thailand och Kambodja. Men äventyrar känslan tog överhand och ja, det blev buss till slut ändå. Men jag ska erkänna att jag vid flera tillfällen va lite nervös och föreställde mig det värsta : "Vi kommer inte få gå på bussen", "vi kommer inte få korsa gränsen", "kommer bli fast i detta land efter att ha trott att jag först inte ens skulle få komma in"! Haha ja de är lika bra att köra på drama direkt! Men allt gick faktiskt väldigt smidigt tack o lov. Allt som allt reste vi nog i 10 timmar under hela dagen idag. Så man kände sig lagom fräsch efteråt! Väl i Bangkok blev det taxi till vårt hostel som låg på Sukhumvit Road. Höll på att inte hitta men frågade en kille om vägen. Tänkte han bara skulle peka åt oss men han tog fram karta i telefonen och gick med oss tills vi hitta rätt. Så himla snällt! Och måste säga att jag älskar redan vårt hostel. Analog hostel heter det och är super fint! Jätte trevlig känsla, toppen bra sovsal med det lilla man behöver och mycket trevlig personal! Flyttar nog in här! 

Ut och äta middag och ta in storstads feelingen lite. Har redan fattat hur stor skillnad de är på Thailand och Kambodja! Som natt och dag egentligen. Tillbaka till hostlet för att uppdatera denna bloggen! Tog ju några år att få skrivit 3 inlägg och ladda upp bilder. Hoppas kunna få sova i natt. HELA natten! I morrn ska ingen väckarklocka ställas. Så himla skönt! Om nu inte nån i våningssängen bredvid ställt alarm såklart....

*****

Today me and Evelina left Cambodia and went with bus to Bangkok, Thailand. Our plan was to take a plane because of the trouble that might occur when crossing the border between Cambodia and Thailand. But I guess we decided to be adventurous and take the bus anyway! Yolo you know...
I have to say I was pretty nervous at some points and was convinced they were NOT going to let me enter Thailand. But it actually went really smooth and we got through without any problems! Sweet! All in all I think we traveled for about 10h or so during the whole day. So I have had prettier days for sure. We made it to Bangkok in one piece, even after taking a cab through the city. And I absolutely LOVE our hostel! It is so nice, great staff, great rooms with everything you need and a great vibe! We might move in here. Tomorrow I am going to sleep in!!! Unless my bunkbed neighbor decides to set an early alarm....



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: