typesomielin.blogg.se

2015-05-24
22:50:00

Deppigt värre
Vaknade med super tät näsa! Wohooo! Förkyld igen? Svar ja! 
Rörde inte speciellt mycket på mig denna morgon. Gick dock på bio med min värdmamma och tejerna och såg Pitch Perfect 2. Sjukt kul! 
Sen blev det direkt hem och göra sig i ordning för Lindas "Going Away Party". Hon åker nämligen hem till tyskland på Onsdag. Evelina plockade upp mig och sen åkte vi hem till Linda där hela tjocka släkten var typ + några Au Pair vänner förstås :) Var väldigt trevligt faktsikt. Linda fick massa fina presenter som man blev fett avis på, haha. Sen så kom ju då "that moment" när man insåg att - snart är det ju min tur! Därefter blev jag ju super deppig. För det är ju verkligen sant. Det dröjer ju inte alls länge förräns även jag ska ha ett litet "going away party" och säga hejdå till min värdfamiljs släkt, vänner och sist men inte minst min värdfamilj. Kommer verkligen suga. Blev en väldigt trevlig, med emotional kväll. Evelina och jag åkte till Geneva och åt glass för att trösta oss, haha. Kilwins sviker aldrig! Väl hemma igen blev jag fast vid tv:n med min värdmamma och äldsta tjejen. Hängde inte med på filmen så mycket. Hade för mycket andra tankar i huvudet. Det var tur ingen pratade med mig just då för då hade jag nog börjat gråta, haha. Blev en ganska känslomässig kväll. Tänk va kluven jag är ändå. Det är dags att åka hem snart och det ska bli hur härligt som helst att komma hem och träffa familj och vänner igen som jag inte sett på snart 2 år. Men....ständigt träffas jag av små panikattacker som får mig att vilja skrika : STOP! NEJ! JAG VILL INTE!  Men sen tänker jag återigen på hur skönt det ska bli att komma hem, även om det kommer göra mig super ledsen att åka härifrån. Har ju två familjer nu. Och två hem. Kommer alltid slitas emellan. Men jag ångrar absolut ingeting av detta. För jag vet ju att jag alltid kommer ha båda ställen att komma tillbaka till :) 
Det som gäller nu är bara att göra det bästa av tiden som jag har kvar här! Och det ska jag.
 
Btw, hörde igår att Sverige vann Eurovision Song Contest! Way to go Måns! :) Blev en snackis med tyskarna/Österikarna på partyt, haha. Vi va ju tvungna att skryta lite liksom ;)
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: