typesomielin.blogg.se

13:56:33

I need my own Night Market ❤

Tisdag 10/1

Igår kväll anlände vi med flyg till ett regnigt Krabi! (Och nej, inga översvämningar här så det är lugnt). Men jävlar va det öste ner när vi gått av planet! Hur som helst tog vi oss till slut till vårt hostel efter mycket ovissheter kring taxi osv. Åkte gemensam minivan med andra människor. Men släpptes av precis vid hostlet så det va ju bra :)
Så idag blev det utforska området lite efter frukost. Lämnade också in lite tvätt hos tvätteriet tvärs över gatan. På tiden då det började bli kris med underkläder, haha. Besökte "Historical Wall of Krabi" där typ Krabis historia från dinosaurier till nutid är ingraverat i stora stentavlor. Häftigt! Promenad längs floden och inne i "centrum". Sen blev det dags för resans första Thai massage! Wow, trodde jag skulle gå av på mitten vid flertal tillfällen! Den stackars kvinnan som masserade gav mig många "är du ok?"-blickar under den timman, Haha men man kände sig som en ny människa efteråt.
Drog tillbaka till hostlet på eftermiddagen och sydde fast flagga nr 2 på våra ryggsäckar! Första flaggan sydde vi fast när vi spenderade tid på Bangkoks flygplats igår. Svenska flaggan fick såklart åka på först! Vi måste ha sett riktigt koncentrerade ut, haha. Idag blev det den Amerikanska flaggans tur! Vi hittade de flesta flaggor vi behöver på marknaden i Kambodja. Så nu är de bara att sy på allt eftersom vi besöker nya länder. Flagga nr 2 blev fett ful dock! Det ser lite ut som "hej jag struntade i slöjden i skolan"! Blev super sne. Men men...
På kvällen gick vi ut igen till det vi väntat på hela dagen - nämligen Krabi Night Market. Massor med matvagnar nere vid floden där det lagades massor med god mat! Åh herre va vi åt mycket gott!! Började med världens godaste fried rice! Därefter grillade kycklingspett, krispig fried pancake och slutligen cocosnöt glass!! ALLT va too die for! Smaklökarna dansade salsa!
För att inte föräta oss blev det en paus på en närliggande bar. Cozy hette den och ja, den va rätt cozy också! Super trevligt va det med go musik och stämning! Spelade lite 4 i rad, vilket blev ett super seriöst spel för vår del! Bäst av 5! Haha
När vi lämnade baren kunde vi inte låta bli att slinka in på night market igen och äta mer fried rice! Fortfarande lika gott! Somnade så himla mätt och go sen. Sjukt bra avslut på dagen i Krabi. I morgon bär det av till Ao Nang.

********

Tuesday January 10th
Arrived in Krabi yesterday! Where it was raining like crazy! Made it to the hostel and went straight to bed. Today we went sightseeing, visited Historical Wall of Krabi where the citys history is carved into several stone pictures. Pretty cool! Also enjoyed my very first Thai massage. Thought I was going to break into several pieces many Times during that hour, haha. Sure did feel like a new human afterwards though! Back to the hostel in the afternoon to put my second flag on my backpack. The swedish flag came on while waiting at the airport in Bangkok. Today it was the american flags turn. We bought most of the flags we need in Cambodia. So now there will be one for every visited country with this bag! I have to say it is a pain to put them on though!
In The evening we went to the Krabi night market! What we have been waiting for all day. A bunch of Street food cars with all this amazing food!! We started with the best fried rice I have ever tried! And then some bbq chicken, fried pancake and finished with coconut icecream !! Everything was so amazing! We didnt want to leave. Took a break at a pub close by where we had beers, played games and had a really good time! Before we went home we had to go by the night market again and have some more fried rice. Lol! It was soooo good! Slept like a baby after that! Great day in Krabi. Tomorrow we will heading to Ao Nang.