typesomielin.blogg.se

2017-01-06
14:59:01

Siem Reap, Cambodia

Hejsan!

Ojoj nu ligger jag redan efter. Börjar bra detta! Men ni får vänja er. Har insett att jag hatar att blogga från mobilen  (så mycket jobbigare att skriva). Så antal inlägg kan ju variera dessvärre.
Ok, så den 4/1 åkte vi buss från Phnom Penh till Siem Reap. En bussresa på ca 5 h. Gick ändå ganska fort måste jag säga och det var kul att se sig om lite.
Väl framme i Siem Reap skulle vi först va super svenska och hitta vägen till vårt hostel på egen hand, men de slutade med att vi haffade en tuk tuk. Så då har jag testat det också. Herregud, här provas de nått nytt varje dag minsann! Visade sig att vi hade en gammal adress så de va ju tur att vi fick hjälp att hitta vägen. Vårt hostel låg helt och hållet inne i en gränd så det hade vi ju aldrig hittat själva, haha. Helt ok ställe för pengen vi betalade, men personalen va ju inget att hänga i granen direkt! Vi drog ut en sväng och letade oss fram till Pub Street och det märktes direkt att det är mycket mer turistort av detta stället än va phnom penh är! Men oj va jag gillar det! (Om man bortser från alla turister) Ett super mysigt ställe med roliga gator och mycket som händer runt i kring! Satte oss för att äta och dricka mer av den lokala ölen. Löööv it!! Sen så provade vi once again något jag aldrig testat förut, nämligen fisk massage! Det skummaste jag varit med om i hela mitt liv!!! Fett obehagligt egentligen! Haha de va mycket folk runt omkring som tyckte vi va väldigt roliga tror jag, när vi satt där och skratta och kved! Om ni ser på bild så kan ni ju också se vems fötter fiskarna gillade bäst (mina!!). Tyvärr säger väl bara de att jag har äckligast fötter! Inte så värt kanske....
Ja, efter en första spännande kväll i Siem Reap gick vi tillbaka till hostlet och la oss amatör tidigt. Vilket visade sig vara sjukt dumt för där låg vi sedan båda två vakna kl 2 på natten, haha. Värt!! 


Hello there!
Ok so on January 4th, we left Phnom penh by bus to move on to Siem Reap. The bus ride took about 5h and really was not that bad! Got into our hostel which was located far into an alley, so thankfully we had a tuk tuk driver to help us find our way. The hostel was ok considering what we paid for it, but the staff could have been better. Our first night in Siem Reap was spent on Pub Street where there was plenty of resturants, shopping and tuk tuks, haha. And a lot of tourist compared to Phnom penh. But I sure like this place way better! So cosy, with a great vibe. Before we ended our night out we ended up at this place to get "fish massage"! Weirdest thing I have ever done in my life, haha. And apparently the fish liked my feet the best. Not sure that's a good thing....haha! But you did get a free beer, so still pretty nice! Then we went back to the hostel in the dark alley to go to bed crazy early. Stupid idea considering we both woke up at like 2am without the power to fall back asleep! Oh well! Good first day in siem reap though :)



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: