typesomielin.blogg.se

00:50:00

Veckans Inlägg
Hola!

Tror inte skriver mer än på fredagar nu mera, haha. Insåg nämligen att jag inte skrivit sen dess. Inget ovanligt visserligen. Tyvärr!
Hade tänkt göra ett inlägg förra helgen då jag och Evelina var och "shoppade loss"! Vi började lördagen med frukost på Egg Harbor. Var på tok för länge sedan vi var där, så det satt fint. Efter det drog vi iväg i jakt på ryggsäckar till vår resemånad, som vi då bara skulle KOLLA på. Åkte först till en stoooor butik som hade allt en jägare/fiskare/hikare kan drömma om. Dock hitta vi nog inte riktigt rätt ryggsäck, så vi drog till en annan butik. Där kom det en snäll expert som hjälpte oss prova ut en bra ryggsäck och hux flux - så gick vi båda därifrån med varsin ryggsäck. Haha Så går det när man bara ska "titta" på nått ;) Men nu är vi fett redo för vår resemånad! Ojojoj är jag taggad eller? Fruktansvärt!!! Men man vill ju samtidigt inte längta bort tiden kvar i USA. Så vi får längta i smyg! Planen var att vi skulle åka till Woodfield Mall efteråt, meeeen det fick va nog med shopping för oss efter detta. Priset sved lite i plånboken kan man säga, haha.
Senare på dagen åkte vi och mötte upp med en ny Au Pair från England :) Hon kom förra veckan. Super trevlig tjej! Tyvärr bor hon en bit bort. Men det var kul att träffa henne :)

I söndags spenderade jag typ hela dagen med att städa mitt rum. Gick verkligen "all in"! Tror min värdpappa var förvånad till och med, haha. På kvällen sen gick jag och Evelina på bio igen. Händer ganska ofta nu för tiden ;) Är man medlem så är man, haha! Denna gången blev det "Wild". En film som fick oss att bli ännu mer taggade på vår resemånad. Och speciellt att längta efter att få använda våra nya ryggsäckar, hehe.

Denna veckan då? Har vart förkyld. IGEN! Känns som jag är det hela tiden typ. Tråkigt värre! Jobbat har jag ju dock gjort. I måndags ägnade vi en tanke åt Martin Luther King och barnen var hemma från skolan. I tisdags hade jag pyjamas på mig så gott som hela dagen och "vilade bort" det mesta jag kunde av förkylningen. I onsdags hände det inte så mycket. Igår var det en lång arbetsdag, men det slutade med skoj på Epic Air där jag och barnen studsade runt i 1-2 timmar :) Och idag, fredag, så sitter jag nu och väntar på att Evelina ska komma hit :) I kväll blir det middag och bio med kompisar! Ska bli kul! Vi ska käka på Portillo's och se filmen "Boy Next Door". Härligt att ta upp den gamla traditionen igen. Va längesen nu! (Inte att gå på bio förstås, det händer ju typ varje vecka haha).

Byebye! Får se när jag kommer in och skriver nästa gång ;) Man kan ju hoppas det inte dröjer allt för länge!
Bjuder på bilder från förra helgen!

Påväg till Egg Harbor lördag morgon!
Evelina testar! (INTE den vi köpte)
I första butiken var det jägardrömmen som sagt ;)
Sånna här gick massa barn runt och sköt med. Precis som på film : sånna där gevär som skjuter ut korkar. Haha, svårt att förklara. Men kuuul! ;)

2015-01-16
19:57:28

Solig Fredag!
Hej hopp!

Idag är det fredag! Alltid uppskattat ;) Solen skiner och temperaturen ligger just nu på cirkus 1°C. Bättre än förra veckans temperaturer for sure!! Brrr!! Senast jag bloggade så blev det ju härliga semesterbilder från kryssningen. Ååååh, jag hade så gärna satt mig på ett flyg ner till Florida och hoppat på ännu en båt iväg till Bahamas nu på direkten. Meeeeeen, nej! Jag får nog stanna här i snötäckta Illinois istället.
I morse drog min värdmamma och äldsta tjejen iväg till Indiana för swimmeets. Kommer vara borta hela helgen. Var dessutom en halvdag i skolan idag så de andra barnen kom hem vid lunch. Borde just nu slänga ut alla i snön, men jag har inga termobyxor :( Borde åka och skaffa det!

Annars då? Spillde PRECIS ut mitt glas med lemonade på bänken! Bra gjort. Bortsett från det så är det bra. I kväll blir det möjligtvis bio med min kära Evelina :) Så himla mycket film man vill se på bio nuförtiden. Hinner inte med!
På tal om ingenting så har jag vart i USA i 17 månader nu! Herre gud....hur gick det till? Still love it here though! :)

Ska dela med mig bilder från förra helgen då jag var i Chicago med några kompisar och åkte skridskor på den nya skridskobanan. Skit kul! Fast man kände sig lite stressad eftersom man måste följa strömmen. Och vissa åker ju jätte fort, till skillnad från "bambi på hal is" (alltså jag). Tog en liten stund, men efter två rundor var jag uppvärm och kom igång.

Hittade denna bilden från när dom höll på att bygga banan. Men det är i vart fall typ så den ser ut nu :)

2015-01-10
18:36:03

Delfiner <3
Opps! Kom på att jag glömde de viktigaste bilderna. Från när jag och Evelina simmade med delfinerna på Blue Lagoon Island, Bahamas :)
Verkligen nått bland det bästa jag gjort i hela mitt liv. Känns som sagt helt otroligt att jag äntligen kan stryka det från min "att göra"-lista här i livet. För er som själva aldrig klappat på en delfin så kan jag berätta att det var nått bland det lenaste/slätaste jag känt, haha. hade förväntat mig att det skulle vara med gummi-aktigt typ. Men som min kära vän Amanda beskrev det för mig : Det känns nästan som ett kallt skalat ägg. Och det kan jag hålla med om! Haha
Jag tycker alla borde testa detta! Delfiner är så otroligt häftiga djur och fruktansvärt smarta. Sen ser dom alltid så himla glada ut! :)
Här är beviset på att jag faktiskt simmat med dessa fantastiska djur!

Haha vackraste bilden i världen! Var ju bara tvungen att köpa den ;)

2015-01-09
22:11:05

Disney Cruise - Bahamas
Heeej alla vänner!
Sorry att det tagit sådan tid med uppdateringen efter resan. Har gjort mitt bästa att komma över det faktum att jag lämnade paradiset för att komma tillbaka till ett snöigt och as kallt Illinois!!!! Inte helt lätt! Men nu är jag tillbaka som sagt och resan har vart helt underbar! Sååå himla bra! Bästa på länge for sure :)
Jag och Evelina spenderade 3 nätter på kryssningsfartyget Disney Dream som tog oss till Bahamas! Under dessa dagar har vi ätit trerättermiddag varje dag, åkt vattenrutchkana runt hela skeppet, gått på teater, simmat med delfiner, paddlat kajak, poserat med Minnie Mouse, druckit för många drinkar, dansat loss på dansgolvet (så hårt att Evelinas knä pajade), lekt pirat, kollat fyverkerier och mycket mycket mer.
Båten var helt enorm, men man kan ändå inte fatta hur mycket dom fått plats med på en och samma båt. Fanns oändligt mycket olika saker och göra och personalen var toppen bra. Disney vet vad gör gör, den saken är klar!
Hade gärna stannat längre på denna kryssning. Blev en resa jag sent kommer glömma!

Så vad gjorde vi under dessa dagar då undrar ni?

Fredag 2 Januari - Evelinas värdpappa skjutsade oss till flyplatsen vrål tidigt! Vi flög iväg till Orlando, Florida. Åkte Disney cruise lines egna buss till Port Canaveral (sjukt kul busschafför), där vi sedan klev på Disney Dream! Första dagen gick mest åt att utforska båten och försöka att inte "tappa hakan i golvet" för mycket ;) Man tror ju knappt det är sant när man ser hur båten ser ut invändigt! Craaaaazy!! Vi använde dessutom vuxenpoolen, åt vår första trerätters middag, besökte nattklubben och skrattade som aldrig förr. Sjukt bra start på semestern!

Lördag 3 Januari - Denna morgon lade vi till i Nassau, Bahamas!! Wohooo!! Drog iväg till Blue Lagoon Island för att simma med delfiner! Tänk, nu kan jag äntligen stryka detta från min bucket list! Bästa jag någonsin gjort tror jag! En helt otrolig känsla :) Delfinen från filmen "Flipper" (1996), fanns dessutom här! Lite coolt tyckte jag, haha. Efter delfinsimmet hängde vi på stranden resten av dagen. Sen blev det färja tillbaka till båten. Denna kväll var det Pirates night! Så vi fick naturligtvis piratbandanas av städerskan för att matcha resten av gästerna som klätt ut sig till pirater ;) Ännu en trerätters middag blev det och resans bästa efterrätt! Så sjuuukt god! Sen fick vi se fyrverkerier lysa upp natthimlen, innan vi avslutade kvällen med karaoke på nattklubben ;)

Söndag 4 Januari - Idag besökte vi Disneys egna ö Castaway Cay. Många valde nog att bara ligga på stranden denna dag. Jag och Evelina hade dock bokat en hike/kajak tripp. Vi blev en lagom stor grupp som promenerade till det stället där vi skulle paddla kajak. Under vägen fick vi lära oss mycket om Bahamas historia och natur. T.ex vilka växter du INTE ska röra. Slutade med att alla höll sig borta från allt grönt, just in case. Måste säga att jag och Evelina gjorde sjukt bra ifrån oss när det kommer till att paddla kajak. Vi ramlade inte ur en enda gång! Helt otroligt. Vi lyckades hålla uppe tempot med vår guide som drog iväg som ett skott, haha. Sjukt kul var det, men ack vilken träningsverk i magmusklerna jag hade dagen efter, haha. Vi hade ju motvind mestadels av vägen liksom. Fick ju paddla satan!! När vår expedition var slut drog vi till Serenity Beach (vuxen stranden på Castaway Cay). Orkar ej hur fint det var där! Kritvit strand, klarblått vatten, himlen likaså och palmer som vajade i vinden! LÖÖÖV IT!!! Borde jag flytta till Karibien? Svar ja.
Vi hann med rätt mycket denna dag. Efter stranden blev det teaterföreställning på Walt Disney Theatre ombord på båten. Sjukt bra! Dom snålar minsann inte på häftiga effekter. Sen var det dags för sista trerätters middagen! Denna kväll på Royal Palace, som krävde lite mer fancy klädsel. Som vanligt, ingen besvikelse. Denna dag valde vi mellan bio eller att en sista gång besöka nattklubben. Blev nattklubben, haha. Det första bartendern säger när vi kommer in är :"I think I know what you guys want". Hahaha, och därmed var första drinken beställd! Sjukt kul! Dansade som aldrig förr den kvällen och sket fullständigt i om det bara var vi två på dansgolvet medstadels av tiden! YOLO! Synd bara att Evelina gjorde illa knät på nått vis, haha.

Måndag 5 Januari - Dags att åka hem! Så himla tråkigt. Hade GÄRNA stannat längre! Och hemma i Illinois väntade snön. Fett opepp på det efter en helg som denna. Blev fin frukost på Royal Palace innan vi var tvugna att lämna båten. Sen fick vi vänta i cirkus 5 timmar på Orlandos flygplats innan vårt plan gick. Mindre kul! Trötta som as och fula som stryk, men guuuuud så kul vi hade! Värt varenda krona. Sov nästan hela flygresan hem.
Oavsett hur mycket man ville stanna kvar så är det ju alltid skönt att komma hem till sin egen säng. Hade saknat barnen dessutom. Kändes som om jag inte sett dom på flera år, haha. Men jag skulle göra om denna resan any day!

Ja nu när ni fått läsa detta långa sammanfattande inägg av min och Evelinas resa så ska jag också bjuda på en stor bildbomb såklart! Njut och känn avund kära vänner ;) mihihi

2015-01-02
02:59:47

Första dagen på året
Heeeeeeeeeiiiijjj!!!

I morgon drar vi! Bahamas & Disney kryssning, här kommer vi!! :) Så sjukt taggad!!

Annars då? Ja, god fortsättning på er! I dag är det ju 1Januari 2015. Kommer väl dröja sisådär ett halvår innan jag lärt mig skriva 2015 istället för 2014. Alltid svårt att komma över. Idag har jag och Evelina lagat köttbullar till middag! Jädrar vad bra det blev. Va lite oroliga för hur det skulle gå först, haha. Men bra blev det och Evelinas värdfamilj älskade det! Awesome! ;)
Har lite roliga bilder från denna köttbulle-tillverkning, men dom får ni se när jag kommer tillbaka från semestern. Nu ska jag och Evelina kolla på 3:e Harry Potter filmen innan vi sover. Ska åka 5:00 i morgon! Sen blir det flyg till Florida och därifrån iväg med båten till Bahamas! Kommer bli sjukt niiice! ;)
Så vi hörs när vi är tillbaka. Kommer hem på måndag! Då ska ni får massa bilder, det lovar jag!