typesomielin.blogg.se

2015-01-24
00:50:00

Veckans Inlägg
Hola!
 
Tror inte skriver mer än på fredagar nu mera, haha. Insåg nämligen att jag inte skrivit sen dess. Inget ovanligt visserligen. Tyvärr! 
Hade tänkt göra ett inlägg förra helgen då jag och Evelina var och "shoppade loss"! Vi började lördagen med frukost på Egg Harbor. Var på tok för länge sedan vi var där, så det satt fint. Efter det drog vi iväg i jakt på ryggsäckar till vår resemånad, som vi då bara skulle KOLLA på. Åkte först till en stoooor butik som hade allt en jägare/fiskare/hikare kan drömma om. Dock hitta vi nog inte riktigt rätt ryggsäck, så vi drog till en annan butik. Där kom det en snäll expert som hjälpte oss prova ut en bra ryggsäck och hux flux - så gick vi båda därifrån med varsin ryggsäck. Haha Så går det när man bara ska "titta" på nått ;) Men nu är vi fett redo för vår resemånad! Ojojoj är jag taggad eller? Fruktansvärt!!! Men man vill ju samtidigt inte längta bort tiden kvar i USA. Så vi får längta i smyg! Planen var att vi skulle åka till Woodfield Mall efteråt, meeeen det fick va nog med shopping för oss efter detta. Priset sved lite i plånboken kan man säga, haha. 
Senare på dagen åkte vi och mötte upp med en ny Au Pair från England :) Hon kom förra veckan. Super trevlig tjej! Tyvärr bor hon en bit bort. Men det var kul att träffa henne :)
 
I söndags spenderade jag typ hela dagen med att städa mitt rum. Gick verkligen "all in"! Tror min värdpappa var förvånad till och med, haha. På kvällen sen gick jag och Evelina på bio igen. Händer ganska ofta nu för tiden ;) Är man medlem så är man, haha! Denna gången blev det "Wild". En film som fick oss att bli ännu mer taggade på vår resemånad. Och speciellt att längta efter att få använda våra nya ryggsäckar, hehe. 
 
Denna veckan då? Har vart förkyld. IGEN! Känns som jag är det hela tiden typ. Tråkigt värre! Jobbat har jag ju dock gjort. I måndags ägnade vi en tanke åt Martin Luther King och barnen var hemma från skolan. I tisdags hade jag pyjamas på mig så gott som hela dagen och "vilade bort" det mesta jag kunde av förkylningen. I onsdags hände det inte så mycket. Igår var det en lång arbetsdag, men det slutade med skoj på Epic Air där jag och barnen studsade runt i 1-2 timmar :) Och idag, fredag, så sitter jag nu och väntar på att Evelina ska komma hit :) I kväll blir det middag och bio med kompisar! Ska bli kul! Vi ska käka på Portillo's och se filmen "Boy Next Door". Härligt att ta upp den gamla traditionen igen. Va längesen nu! (Inte att gå på bio förstås, det händer ju typ varje vecka haha).

Byebye! Får se när jag kommer in och skriver nästa gång ;) Man kan ju hoppas det inte dröjer allt för länge!
Bjuder på bilder från förra helgen!
 
Påväg till Egg Harbor lördag morgon!
Evelina testar! (INTE den vi köpte)
I första butiken var det jägardrömmen som sagt ;)
Sånna här gick massa barn runt och sköt med. Precis som på film : sånna där gevär som skjuter ut korkar. Haha, svårt att förklara. Men kuuul! ;) 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: