typesomielin.blogg.se

2015-01-09
22:11:05

Disney Cruise - Bahamas
Heeej alla vänner!
Sorry att det tagit sådan tid med uppdateringen efter resan. Har gjort mitt bästa att komma över det faktum att jag lämnade paradiset för att komma tillbaka till ett snöigt och as kallt Illinois!!!! Inte helt lätt! Men nu är jag tillbaka som sagt och resan har vart helt underbar! Sååå himla bra! Bästa på länge for sure :)
Jag och Evelina spenderade 3 nätter på kryssningsfartyget Disney Dream som tog oss till Bahamas! Under dessa dagar har vi ätit trerättermiddag varje dag, åkt vattenrutchkana runt hela skeppet, gått på teater, simmat med delfiner, paddlat kajak, poserat med Minnie Mouse, druckit för många drinkar, dansat loss på dansgolvet (så hårt att Evelinas knä pajade), lekt pirat, kollat fyverkerier och mycket mycket mer. 
Båten var helt enorm, men man kan ändå inte fatta hur mycket dom fått plats med på en och samma båt. Fanns oändligt mycket olika saker och göra och personalen var toppen bra. Disney vet vad gör gör, den saken är klar!
Hade gärna stannat längre på denna kryssning. Blev en resa jag sent kommer glömma! 
 
Så vad gjorde vi under dessa dagar då undrar ni? 

Fredag 2 Januari - Evelinas värdpappa skjutsade oss till flyplatsen vrål tidigt! Vi flög iväg till Orlando, Florida. Åkte Disney cruise lines egna buss till Port Canaveral (sjukt kul busschafför), där vi sedan klev på Disney Dream! Första dagen gick mest åt att utforska båten och försöka att inte "tappa hakan i golvet" för mycket ;) Man tror ju knappt det är sant när man ser hur båten ser ut invändigt! Craaaaazy!! Vi använde dessutom vuxenpoolen, åt vår första trerätters middag, besökte nattklubben och skrattade som aldrig förr. Sjukt bra start på semestern!
 
Lördag 3 Januari - Denna morgon lade vi till i Nassau, Bahamas!! Wohooo!! Drog iväg till Blue Lagoon Island för att simma med delfiner! Tänk, nu kan jag äntligen stryka detta från min bucket list! Bästa jag någonsin gjort tror jag! En helt otrolig känsla :) Delfinen från filmen "Flipper" (1996), fanns dessutom här! Lite coolt tyckte jag, haha. Efter delfinsimmet hängde vi på stranden resten av dagen. Sen blev det färja tillbaka till båten. Denna kväll var det Pirates night! Så vi fick naturligtvis piratbandanas av städerskan för att matcha resten av gästerna som klätt ut sig till pirater ;) Ännu en trerätters middag blev det och resans bästa efterrätt! Så sjuuukt god! Sen fick vi se fyrverkerier lysa upp natthimlen, innan vi avslutade kvällen med karaoke på nattklubben ;) 

Söndag 4 Januari - Idag besökte vi Disneys egna ö Castaway Cay. Många valde nog att bara ligga på stranden denna dag. Jag och Evelina hade dock bokat en hike/kajak tripp. Vi blev en lagom stor grupp som promenerade till det stället där vi skulle paddla kajak. Under vägen fick vi lära oss mycket om Bahamas historia och natur. T.ex vilka växter du INTE ska röra. Slutade med att alla höll sig borta från allt grönt, just in case. Måste säga att jag och Evelina gjorde sjukt bra ifrån oss när det kommer till att paddla kajak. Vi ramlade inte ur en enda gång! Helt otroligt. Vi lyckades hålla uppe tempot med vår guide som drog iväg som ett skott, haha. Sjukt kul var det, men ack vilken träningsverk i magmusklerna jag hade dagen efter, haha. Vi hade ju motvind mestadels av vägen liksom. Fick ju paddla satan!! När vår expedition var slut drog vi till Serenity Beach (vuxen stranden på Castaway Cay). Orkar ej hur fint det var där! Kritvit strand, klarblått vatten, himlen likaså och palmer som vajade i vinden! LÖÖÖV IT!!! Borde jag flytta till Karibien? Svar ja. 
Vi hann med rätt mycket denna dag. Efter stranden blev det teaterföreställning på Walt Disney Theatre ombord på båten. Sjukt bra! Dom snålar minsann inte på häftiga effekter. Sen var det dags för sista trerätters middagen! Denna kväll på Royal Palace, som krävde lite mer fancy klädsel. Som vanligt, ingen besvikelse. Denna dag valde vi mellan bio eller att en sista gång besöka nattklubben. Blev nattklubben, haha. Det första bartendern säger när vi kommer in är :"I think I know what you guys want". Hahaha, och därmed var första drinken beställd! Sjukt kul! Dansade som aldrig förr den kvällen och sket fullständigt i om det bara var vi två på dansgolvet medstadels av tiden! YOLO! Synd bara att Evelina gjorde illa knät på nått vis, haha. 

Måndag 5 Januari - Dags att åka hem! Så himla tråkigt. Hade GÄRNA stannat längre! Och hemma i Illinois väntade snön. Fett opepp på det efter en helg som denna. Blev fin frukost på Royal Palace innan vi var tvugna att lämna båten. Sen fick vi vänta i cirkus 5 timmar på Orlandos flygplats innan vårt plan gick. Mindre kul! Trötta som as och fula som stryk, men guuuuud så kul vi hade! Värt varenda krona. Sov nästan hela flygresan hem. 
Oavsett hur mycket man ville stanna kvar så är det ju alltid skönt att komma hem till sin egen säng. Hade saknat barnen dessutom. Kändes som om jag inte sett dom på flera år, haha. Men jag skulle göra om denna resan any day! 

Ja nu när ni fått läsa detta långa sammanfattande inägg av min och Evelinas resa så ska jag också bjuda på en stor bildbomb såklart! Njut och känn avund kära vänner ;) mihihi
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: