typesomielin.blogg.se

2014-07-24
23:37:00

Go Cougars!!
Idag var det min värdmammas födelsedag! :) Så jag började dagen med att ge henne blomma, choklad och ett roligt gattis-kort. Sedan blev det en ganska så vanlig torsdag, bortsett från att på eftermiddagen blev det göra allt klart inför kvällen då vi skulle på Kane County Cougars match (baseball). Yngsta tjejen som under sommaren har gått på cheerleading hade en uppvisning innan matchen. Morfar körde henne dit. Sedan blev det kaos när vi själva skulle iväg för att komma dit och titta. Rusningstrafik x 1000. Alla kom från jobbet och ALLA skulle på matchen. När vi äntligen kom till parkeringen så fick min värdpappa och pojkarna gå medan jag, min värdmamma och äldsta tjejen sprang som idioter för att hinna till planen och se uppvisningen. Tyvärr kom vi försent och hade redan missat det när vi väl va på plats :( Tyckte så synd om mitt stackars värdbarn! Men detta var bara tack vare att hennes lärare vart sjukt dåliga på att ge exakt info om vilken tid dom skulle ha uppvisningen. Hur som helst, match blev det ju i vart fall. Min värdmamma gjorde sitt bästa att förklara reglerna för baseball. Jag nickade och låtsades nog förstå det mesta, fast egentligen var jag lika förvirrad som innan hon börja berätta, haha. Tacka vet jag brännboll! Inga konstigheter alls ;) Även om jag inte förstod så mycket av vad som hände så var det en kul upplevelse. En ny amerikansk grej att bocka av på "att göra"-listan. I pauserna var det massa folk som klätt på sig i uppblåsbara djur-kostymer och dansade runt nere på planen. Haha, händer ju BARA i USA ;) 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: