typesomielin.blogg.se

2014-07-27
22:20:00

Geneva Art Fair!
I natt sov Johanna hos mig. Så på morgonen blev det frukost med Evelina på Egga Harbor Cafe (LOVE that place!!). Blev som vanligt en go frulle. Och som vanligt blev man as mätt så man fick rulla ut sedan. Idag råkade det dessutom vara Art Fair i Geneva. Massa konstverk och annat som ställdes ut och såldes. Vi bestämde oss för att gå och ta en titt. Det första vi ser är ett tält med en svensk flagga på. Så dit gick vi så klart ;) Där träffade vi en svensk som sålde sina egen-designade kläder, väskor, hattar osv. Fanns en del coola grejer. Men vi stod ju och prata med henne så klart eftersom vi alla var svenskar, haha. Visade sig att hon bor i Chicago och har gjort det bra länge :) Sjukt trevlig kvinna i vart fall. Jag och Evelina kände för att stötta affärerna så vi köpte varsin t-shirt med tryck. Det stod "Igelkottar" och så var det två igelkottar också. Haha, skit söt ;) Sedan kollade vi vidare. För den som är intresserad av konst så var detta helt klart sevärt. Vi tog även tillfället i akt att besöka några av Genevas små butiken. T.ex "The Little Traveler" som var sjuukt mycket större än jag tänkt mig. Där fanns det svenskt pärlsocker, Mariekex och annat kul :) Blir lika lycklig och stolt varje gång man ser nått svenskt (vilket egentligen inte är så konstigt häromkring, haha). Vi gick även förbi butiken "The Giftbox" som typ endast innehåller svenska prylar. Tyvärr var den stängd på söndagar så det fick duga med skyltfönstret. Men guuuud va lyckliga vi blev när vi såg vad som fanns där i fönstret. VANILJSOCKER!!!! Som vi försökt hitta nått likande här i detta land, men utan resultat. Haha, ren glädje! 
Sedan blev det en tur till Commons för att ta en fozen yogurt. Gooott!! :) Efter det drog Evelina hem medan jag och Johanna gjorde annat tills det var dags för henne att ta ett tåg till Chicago. Lämnade av henne på tågstationen. Därefter åkte jag hem. Min värdfamilj skulle iväg på kalas. Så då fick det bli middag med Evelina på Panera Bread ;) haha Därefter gjorde vi nått som vi inte gjort tidigare. Vi körde igenom en drive through-bankomat, haha! Kändes ju så sjukt skumt. Vi måste sett jätte roliga ut där vi satt helt hysteriska och super exalterade över detta fenomen. När vi väl lugnat ner oss drog vi vidare till biografen och kollade på filmen "Lucy". Den var bra, fast konstig. 
Sedan fick jag skjuts hem och då blev det sova gott! 
 
Geneva Art Fair
Åh Sverige <3
Stockholm's ;) Har ännu inte ätit där! Får bli snart!
VANILJSOCKER!!!!
I väntan på att The Little Traveler ska öppna
Guld Marie <3
The Little Traveler
"Svensk-tältet"
Tänk va kul de kan va att ta ut pengar ;)
(Evelinas Bild)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: