typesomielin.blogg.se

2015-04-13
22:04:00

Finbesök! <3
Hej hopp! Nu har min familj (förutom storebror, som tyvärr inte kunde följa med) och bästa vän vart här och hälsat på i en vecka! :) Har vart helt underbart att ha dom här igen och att få se min fina Elin. Tänk att henne har jag inte fått krama om på hela 20 månader. Så det var då på tiden! :) Önskar vi hade haft liiite bättre tur med vädret, men det regnade ju i vart fall inte så mycket som jag trodde det skulle göra. Så det kunde helt klart vart mycket värre. 
 
Bravur nr 1 är att jag denna gången tog mig till rätt terminal! Wohooo! Way to go! ;) Gick upp tidigt för att ta tåg, tunnelbana och "flygtåg" till RÄTT terminal denna gången. Gick mycket smidigare än jag hade förväntat mig så blev ju lite tidig. Men ack va adrenalinet pumpade när jag satt där och vänta. Så härligt att se dom igen, även om det inte känns som det var så längesen vi sågs. Vi plockade upp hyrbilen och drog tillbaka hemmåt till Geneva. 
De första 3 dagarna spenderades runt omkring där jag bor. Familjen bodde på hotell, medan Elin fick lyxen att bo hemma hos mig och min värdfamilj. De andra 3-4 dagarna spenderades i Chicago. 
 
Fredag 3/4 - Finbesök anländer! Checka in familjen på hotellet, äta middag på Tavern on the Hills, fika på All Chocolate Kitchen och shoppa loss på Walmart. Kvällen avslutades med biljard och öl i källaren hemma hos mig (för mig och Elin, höhö).
Lördag 4/4 - Roadtrip till Joliet, Route 66 museum, shopping på Outlet mallen och middag på Pal Joey's med båda mina familjer. Trevligt värre! Glad att de fick umgås lite mer denna gången. Efter middagen åkte vi hem till min värdfamilj allihopa och spela lite airhockey och biljard med barnen. Vilket mina värdbarn älskade!! Sjukt bra avslut på den kvällen.
Söndag 5/4 - Frukost på Egg Harbor! Alltid lika gott. Min familj gillade det också ;) Blev även lite shopping. Inte många butiker som var öppna dock tyvärr. Var ju trots allt easter sunday. Gömde även påskägg till barnen på morgonen. Dom trodde nog inte det va sant när dom såg äggen. Barnen tycke dom var sjuuukt stora ;) haha På eftermiddagen/kvällen var det dags för påskmiddag hemma hos morföräldrarna. Så då fick även släkten träffa min svenska familj. Dom har sett fram emot detta ett tag så det var kul att äntligen få visa upp dom ;) haha Blev en jätte trevlig kväll med (som vanligt) massa god mat och mycket gott sällskapet. Jag, Gustaf och Elin fick slipa på våra biljardkunskaper ordentligt, för denna kvällen spelade vi massor med morfarn, min värdmammas bror och svåger. KAOS!! Vi måste verkligen träna mer! haha Blir till att skaffa biljardbord efter detta ;)
Månadg 6/4 - Ännu en frukost på Egg Harbor. Evelina och hennes värdbarn fick också följa med :) Mysigt värre! Efter frukosten bar det iväg till Chicago. Var inte lätt att navigera inne i stan msåte jag säga. GPS:en hjälpte ju inte så mycket därinne. Men vi lyckades ta oss till hotellet och lämna in hyrbilen utan större problem. Idag hann vi med ett besök i Willis Tower. Lika häftigt som första gången jag var där. Kul nu att familjen fick vara med också :) Det blev även en sväng till Millennium Park, promenix ner på Magnificent Mile (med lite shopping) och Deep Dish Pizza till middag.
Tisdag 7/4 - Frukost på hotellet, promenix till Museum Campus och besök på Shedd Aquarium (med väldigt låååång väntan). På kvällen var pappa och bror på NHL-match för att se Blackhawks spela (SÅ avis). För oss tjejer blev det middag på Miller's Pub och sedan kollade vi Blackhawks matchen på tv på hotellet ;) 
Onsdag 8/4 - Frukost på Wild Berry Pancakes! Världens roligaste servitör som sjöng för oss när han serverade. Haha, sjuk kul! Större delen av dagen gick åt till shopping. Dom shoppar ju som galninger i denna familjen ;) haha Hade vädret vart varmare och finare hade jag gärna tagit med dom till Navy Pier eller Lincoln Park. Meeen det får bli en annan gång i framtiden det ;) Middag blev det på Cheesecake Factory. Påväg tillbaka till hotellet tog vi svängen förbi Chicago Theatre för att kolla på Chicago skylten. Sen blev det dessert och drinkar på MIller's Pub och Elephant & Castle. Kvällspromenad längs med Theatre district blev det också :) 
Torsdag 9/4 - Frukost på Cosi. Packa ihop grejerna på hotellet. Checka ut. Och sen var det dags att säga hejdå för denna gången! Familjen och Elin fick åka taxi till flygplatsen medan jag själv hoppade på tåget tillbaka till Geneva.
 
Blev en super bra vecka! Tusen tack ska ni ha! Längtar tills vi ses igen. Inte så länge tills dess :) 
Här kommer en bildbomb från veckan:
 
Fika på All Chocolate Kitchen
Shoppa loss på Walmart
Biljard & öl i min källare ;)
Fett mycket påskgodis fick jag!!!
Roadtrip till Joliet!
Påskmiddag hos morföräldrarna! Min fina familj <3 (plus Elin, minus storebror)
Chicago! Öl-stopp på Miller's
Utsikt från Willis Tower
Älskade du! <3 Som jag saknat dig!
Millennium Park & kära "bönan"
Shedd Aquarium
Hockey på hotellet!
Frulle på Wild Berry Pancakes!
Cheesecake Factory
"In i dimman" Chiago
Packa packa packa!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: