typesomielin.blogg.se

2015-04-26
21:15:00

Firehouse 51 & Chicago PD
Drog med Evelina till Chicago idag. Blev frukost på Yolk! Mumsigt värre. 
Soligt som det var och svenskar som vi är, ville vi ju såklart spendera dagen utomhus. Vi har ju x antal grejer kvar att göra innan tiden i USA är slut. Tiden rinner iväg för mig! Hinner inte riktigt med :( 
Hur som helst, har länge velat besöka Firehouse 51 (brandstationen dom använder i serien Chicago Fire). Så vi bestämde oss för att ta en promenad dit :) Fick lite sightseeing i Greek Town också. Inte varje dag man är ute i detta "hood" ;) Och jag vet inte vart vi får denna tur ifrån, men idag lyckades vi gå förbi inspelningen av Chicago PD (Spinn off till Chicago Fire - men alltså polisen istället). Helt sjukt! Haha, dock såg vi inte lika mycket som för nån vecka sedan då vi såg Chicago Fire inspelningen. Men ändå så himla kul! 
Vi båda sken upp som solar när vi hittade brandstationen. PRECIS SOM I SERIEN!!!! Dör! Nu är ju äntligen Evelina lika inne i serien som jag är ;) I did well! 
Stod där ute i ingenstans och tog kort på denna station. Inte mycket folk runt omkring. Drömmen hade ju vart att få se skådespelarna på plats! Meeeen man kan ju inte få allt ;) Kul att komma dit och se den i vart fall. 
Sen blev det promenad tillbaka. Gick en annan väg förbi Chicago Fire Academy. Trevligt! 
Försökte hitta tillbaka till Chiacago PD inspelningen, som hade flyttat på sig. Såg när dom gjorde en liten biljakt-scene med polisbil och sopbil! Coool! 


Chillade lite i solen i Millennium Park. Blommar så fint där nu! Känner verkligen att det är vår nu. Hallelujah! :) Gjorde även lite snabb shopping. Köpte en bit cheesecake på Cheesecake factory innan vi gick fort som idioter för att hinna med tåget. Bestämde oss nånstans under vägen att "vi skiter i detta och ta nästa tåg för nu orkar jag fan inte gå/ springa längre". I samma stund kom det en taxi som vi vinka in, haha. Så vi hann med det tidigare tåget ändå ;) Påväg hem åt vi vår cheesecake. Så sjuuukt god! Caramel Pecan Turtle Cheesecake! Omnomon!! 
Kom hem i god tid att chilla hemma, vilket alltid är skönt på söndagar! 
 
Bildbomben som kommer här är väl mest intressant för dem som faktiskt kollar på Chicago Fire/Chicago PD ;) Haha meeen jag hoppas andra ska tycka det är kul också! 
 
Chicago PD inspelning
Chicago PD crew's "häng"
Greek Town
Kör verkligen all in på det grekiska temat
Firehouse 51
"I was there"-beviset ;)
Vi gjorde så gott vi kunde ;)
Chicago Fire Academy
Mer Chicago PD
 
Millennium Park
 

Kommentar:
#1: Alexandra

alltså jag blir så jävla avundsjuk på dig! :D

Svar: Haha, förlåt mig! <3 fattar inte vilken jävla tur jag haft ändå!
Elin. S

2015-05-01 @ 09:58:09
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: