typesomielin.blogg.se

2015-04-18
17:39:00

50
Igår var dagen då jag gick på film nummer 50. Ja, ni läste rätt. Sedan jag kom till detta land har jag vart och sett obeskrivligt många filmer på bio. Men det äääär ju så billigt och jag ÄLSKAR ju film. När man dessutom har super nära till en as bra IMAX biograf, med super goda popcorn och filmer som visas dagligen. Vad ska man göra liksom?? Skaffa medlemskap såklart. Vilket jag och Evelina gjorde förra året nån gång, haha. Borde ha gjort det mycket tidigare. Sen råkar ju även jag vara en riktig samlare som sparar på det mesta. Redan på gymnasiet sparade jag alla mina biobiljetter. Hade typ tänkt sätta ihop dom till ett coolt collage eller nått. Så jag bestämde mig ju såklart på att spara även alla biljetter här. Så vid något tillfälle var jag ju tvungen att räkna alla biljetter från mina 1år och 8 månader som jag vart i detta land. Så igår var det som sagt dagen då jag gick på FILM NUMMER 50!! Herregud, man undrar ju verkligen om jag egentligen har något liv. Men det är ju sååå kul med bio, eller vad säger du Evelina? ;) haha Mina värdföräldrar trodde inte det va sant när jag berätta hur många jag vart på. Vilket jag förstår. Vem trodde det liksom? 
 
Hur som helt, film nr 50 fick ju inte vara vilken film som helst. Valde med omsorg och nogrannhet. Det fick helt enkelt bli "Furious 7". Den sjunde filmen i Fast and Furius serien. Kände att den skulle vara värdig den platsen i samlingen. Och det var den verkligen!! Så himla bra film. Sjukt awesome, precis som de andra furious filmerna. Men visste det skulle bli sjukt ledsamt att se den just för att det var Paul Walkers sista film i livet. Min number one celebrity crush! :( Och det var nog det absolut sorgligaste/lyckligaste/finaste slutet jag någonsin sett på film!! Så himla bra! Men samtidigt så himla hjärtekrossande. Inte en chans att hålla tårarna tillbaka. Lipa som barn. Och med lipa, menar jag inte små tårar som rullar ner för kinderna, utan då menar jag verkligen LIPA. Kippade typ efter luft i tystand där i biografen. Evelina likaså tror jag ;) haha Så himla fin hyllning till Paul Walker alltså <3 Sjukt bra gjort! Kan inte hylla detta slut tillräckligt tror jag. Har kollat musikvideon till låten "See You Again" typ tusen gånger snart tror jag. Musiken gör det dubbelt så bra OCH dubbelt så sorgligt! Dör....
Vi valde helt klart rätt film till mitt "50-filmer jubiléeum" ;) 
 
Vi började dock kvällen med öl på Beehive sedan blev det inte bio förrän 00:15. Så vi var inte hemma förrän 03:00 nån gång, haha. Fett värt ;) 
 
Paul Walker <3

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: