typesomielin.blogg.se

2015-04-14
20:52:00

CHICAGO FIRE
Förra helgen spenderade jag i Chicago (igen). Börjar bli ofta nu, haha ;) Det råkar vara så att Evelina hade besök av en vän från Sverige. Hon kom redan på Onsdagen, då jag var i Chicago med familjen. 
Evelina och Cecilia (kompisen från Sverige), åkte down town redan i Fredags. Jag stannade dock hemma på fredagen och gjorde annat. Vädret blev ju så klart kanon bra så fort min familj åkt tillbaka till Sverige igen, haha. Så himla typiskt! Så jag tog en lång promenad. I motvind. Mindre kul. Annars var det väldigt skönt med en promenad i solen :) 
I lördags åkte jag dock down town för att möta upp Evelina, Cecilia och även Julia :) Roligt värre! Blev ett standard besök vid "bönan" och sedan lite shopping. Jag bytte dock bara ett par shorts till ett par jeans. Så mycket shoppade jag ;) haha Eller ja, jag köpte ju faktiskt en Hard Rock Cafe t-shirt. MÅSTE ju ha en från Chicago såklart! Vi käkade middag på Cheesecake Factory (andra gången för mig denna veckan, haha). Helt okej dock! 
Julia var tyvärr tvungen att åka hem efter det. Resten av oss drog vidare till Navy Pier. Chillade där en stund i solen, vilket inte var helt fel :) Man bara älskar denna staden mer och mer för varje besök <3 
 
På vägen tillbaka till hotellet hände dock helgens bästa!! Vi valde ett ta en annan väg tillbaka än den vi tog påväg till Navy Pier. Och där gick vi rakt in i inspelningen av serien "Chicago Fire"!! Bara en av mina favorit serier, som jag önskat få stöta på i stan hur länge som helst. NU KAN JAG DÖ LYCKLIG kände jag typ, haha. Vi alla blev ju super exalterade, men jag lite extra eftersom jag var den enda som kollat på serien i mitt sällskap - fram tills nu ;) Så himla coolt! Tänk om vi gått en annan väg? It was ment to be! Helt klart ett tecken från ovan. Det var bara meningen att vi skulle få gå där och se detta :) Happy happy day! Tänk att jag nu både fått se Transformers OCH Chicago Fire inspelning under min tid här. Craaaazy! 
Vi stod där och kollade ett braaa tag. Fick se när dom tände på en bil och jobbade på att släcka den osv. Då och då fick man en skymt av skådespelarna också! Såg faktiskt de flesta av dom :) Awesoooome!!! Som ett barn på julafton, haha. Om inte värre. 
Vi stod kvar tills dom var klara och skådespelarna hoppade in i bilar och drog iväg. Hade vi varit liiite snabbare på att gå längre upp på gatan så hade vi hunnit se dom på riktigt nära håll innan dom hoppa in i bilarna. Så himla typiskt! Men, det finns väl gränser på hur mycket tur man kan ha på en dag antar jag ;) Efter detta var vi sjukt taggade så det blev öl på Miller's. Sjukt bra dag! Jag stanna också på hotellet tillsammans med Evelina och Cecilia den natten. 
På söndagen blev det frukost på Yolk. Mycket god mat där måste jag säga. Hit kommer vi gå fler gånger. Vädret var sjukt bra även denna dag. Blev lite mer shopping, kolla lite mer sevärdheter, mötte upp Sarah och åt lunch/middag på Vapiano. Senare mot kvällen fixade vi en taxi till Cecilia som skulle till flyplatsen. Var dags för henne att resa hem. Jätte trevligt att ha träffat henne :) De hoppas jag göra igen! Sen blev det tåg hem för mig och Evelina. På tåget hamna vi bakom en svensk familj. Spännande, haha ;)
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: