typesomielin.blogg.se

2013-08-22
22:05:00

Blixtar och dunder
Måste säga att jag blev chockad när jag kom upp i morse och såg att det regnade. Det har ju vart sol varenda dag sedan jag kom hit. Åskade gjorde det också. Men det tror jag att jag hörde redan igår kväll. 
 
Laura (tidigare barnflickan) var här idag också och hjälpte mig. Jag försökte dock göra det mesta. Tvättade barnens kläder osv. Lill killen hade haft en dålig natt och hade sen en ganska så dålig dag idag. Eftersom vädret inte va nån höjdare idag fick det bli inomhus aktiviteter. Så vi blåste upp en sjuuuukt stor hoppborg som dom har. Vilket underhöll den äldre pojken ett bra tag. Strax innan lunch skulle lill-killen sova middag. Och trött va han med tanke på att det inte var några som helst klagomål när jag la honom. Sen sov han seriöst i 4 timmar! Så vi andra fick gott om tid att kolla på "Bilar 2" ;) 
Det blev något mera hyperaktivt sedan när tjejerna kom hem. Några omgångar UNO lugnande dock ner dom. I morgon kommer vara min första dag ensam. Ojojoj lite nervös faktiskt. Fast jag tror ändå inte det kommer vara några problem. Laura har visat mig hur hon brukar göra och gett mig massor av tips. Så vi kom överens om att hon inte behöver komma i morgon. Jag kommer faktiskt sakna henne. Det kändes skönt att ha henne här och det var kul att prata med henne :) 

Har mailat lite mer med olika Au pairer från mitt cluster (område). En tysk tjej vill väldigt gärna träffas så henne kanske jag ska träffa redan i morgon kväll, om jag lyckas ta mig till bestämd mötesplats dvs. Hon hade även planer på att åka till Chicago i helgen. Hon frågade om jag ville med. Men vi får se. Borde ju åka dit egentligen, med tanke på att dom håller på att spela in Transformers 4 där just nu!! LYCKA!! Enligt min värdpappa så skulle det sprängas massor. Cooool! Han visste tydligen vart det skulle filmas och han är sjukt duktig på att uppdatera mig om allt sånt här :) 

Fått igång min nya telefon nu. Najs! Har också fixat så jag får mina egna mail istället för den tidigare au pairens mail. 

Nej nu får jag sova. Big day tomorrow! 

PUSS

Kommentar:
#1: elin pelin :)

Du SKA absolut åka med dit!!! Inget snack om saken :p det kommer gå jätte bra när du ska vara själv :) skypa nån dag är ett måste. puss puss

2013-08-23 @ 10:08:56
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: