typesomielin.blogg.se

2013-08-25
23:23:00

CHICAGO
Idag ägde alltså första besöket i Chicago rum! Riktigt fin stad :) Vädret var helt kanon. Inte ett enda moln på himlen. Dock hade jag velat se så mycket mer än vad jag gjorde. Dagen gick mestadels ut på att försöka hitta filming-locations för "Transformers 4" och "Jupiter ascending"! Vilket jag och mina tyska damer tyvärr misslyckades med. 

Började dagen med att köra bil med min värdpappa, så att jag helt säkert ska veta vart tjejerna har sin musiklektion i morgon. Så nu tror jag nog att jag har koll på läget. Sedan va det in i bilen igen på egen hand och köra till tågstationen där jag mötte upp Isabelle, Nicki och Sophia. Tåget var byggt på ett väldigt speciellt sätt måste jag säga. Dubbelvåning och allt, men inte på det viset jag sett tidigare. Väl framme i Chicago bar det genast av till första platsen vi läst om att det skulle filmas på. Vi hittade inget, så vi frågade i receptionen på ett hotell eller liknande. Och hade vi bara kommit 1-2 timmar tidigare hade vi fått se när dom spelade in scener till "Transformers 4". SATAN I GATAN!!!!! Frustrerande? oh ja! Mina tyska vänner var mer sugna på att hitta Channing Tatum dock (inte för att jag skulle ha något emot att träffa på honom heller....TVÄRTOM!! Helt okej, minst sagt). Vår jakt på snygga skådespelare, explosioner och brinnande byggnader misslyckades som sagt. Vi höll t.o.m stenkoll på helikoptern som far fram och tillbaka över stan. Besvikelsen var total! Meeen "Transformers" kommer spelas in till i början på Oktober så chansen finns fortfarande ;) 
Medan vi sökte i stans varenda hörn passade jag såklart på att se mig omkring. Tyvärr var mina guidande tyskar inte super bra på att guida. "Oj, just ja. Vi gick precis förbi vattentornet. Det är typ känt". Okej, tack! Hur kommer det sig då? Haha inte så mycket medföljande information alltså. Men det tråkigaste idag var nog det faktum att jag befann mig i en grupp av tre tyska tjejer (som sedan utökades med en tysk killkompis till tjejerna) som VÄLDIGT OFTA pratade tyska med varandra. Inte så konstigt egentligen, men hade kunnat vara utan alla de gånger man blev sittandes som ett fån eftersom man inte förstod ett ord av vad dom pratade om. Självklart kom dom ju på sig själva emellan åt och översatte allt dom precis sagt. Isabelle är den som är bäst på att komma ihåg att jag faktiskt är svensk ;) haha, Många gånger orkade jag dock inte påminna dom om detta. Men om vi nu bortser från de dåliga bitarna så var det kul att komma till Chicago och dagen blev ändå helt okej :) En av dagens höjdpunkter var helt klart Cheesecake factory!! (som dock inte serverade varm mat pga nått fel i köket). Men deras helt galet goda cheesecake räddade dagen! 

I slutet av dagen hamnade vi på en restaurang/bar där Lee DeWyze spelade (Vinnare av American Idol 2010). Hans musik påminner lite om Mumford and Sons, så jag var nöjd. Han var riktigt bra faktiskt! Sedan bar det av hemåt igen. 

När jag kom hem och skulle berätta för mina värdföräldrar om min dag bestämde dom sig för att dom själva måste ta med mig till Chicago och ge mig en ordentligt guidad tur. För detta dög då absolut inte ;) haha och jag håller med dom! Så jag ser fram emot att få se alla typiska turistattraktioner i Chicago nästa gång.....och kanske lite explosioner och robotar ;)

Efter ett brutalt långt inlägg kommer medföljande bildbomd:
 
Min tyska au pair-vänner Nicki, Sophia och Isabelle
Så sjukt j*vla god!
Cheesecake Factory<3
Lee DeWyze :)
 
Med dessa bilder mina vänner, säger jag godnatt! I morgon är det jobb och barnpassning som gäller igen!
PUSS
 
 

Kommentar:
#1: YOLOhanna

Kan cheesecaken varit godare än efterrätterna på orientation??? Hoppas jag innerligt inte!!!!

Svar: Haha, den var GRYMT god ska jag säga dig ;) Så efterrätterna på orientation ligger risigt till!
Elin. S

2013-08-31 @ 05:23:39
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: