typesomielin.blogg.se

2013-08-21
22:27:00

First day of school
Just nu sitter jag och överväger om jag verkligen ska dra bort skyddsplasten på den helt nya telefonen som min värdfamilj införskaffat. Dom skulle ändå ha nya telefoner till sig själva så dom passade på att skaffa en ny "Au pair telefon" också. Och jag klagar absolut inte ;) Senast jag satte igång en ny mobil va i vintras då jag fick min Samsung Galaxy S2. Och nu sitter jag här med en version nyare. För att återgå till skyddsplasten så tror jag nog den kommer åka av så fort detta inlägg är färdigskrivet. 

Idag var det första dagen i skolan för tjejerna. När jag kom upp va dom klara för länge sedan och bara gick och väntade på att få gå till bussen. Gud, känns som det var 100 år sedan man själv stod och väntade på bussen första dagen i skolan. Tjejerna ville gärna att jag skulle följa dom dit, så det gjorde jag. De amerikanska skolbussarna tillhör verkligen symbolerna som kännetecknar USA. Med sitt gammeldags utseende och gula färg. Idag var också den tidigare barnflickan här och hjälpte mig igen. Så mycket av dagen gick åt att studera allt som hon gör och ställa frågor om typ precis allting. Jag gillar verkligen henne. Världens sötaste och snällaste. Efter att ha gått igenom en del rutiner och spelat en del spel med pojkarna, tog vi med oss dom ut till en park i närheten. Sjukt varmt och soligt va det, vilket tröttade ut dom rejält. Senare under dagen tog vi en tur med bilen också för att kolla in några andra parker, biblioteket och några andra ställen som kan vara bra att veta var dom ligger. Känns som jag börjar känna igen mig mer och mer nere i stan och även på vägarna nu. Skönt! Vad som också är skönt är att äldsta pojken inte börjar preschool förrän i september. Simträningen för tjejerna börjar inte heller förrän då, vilket innebär att det inte kommer bli mycket körning förrän om ca 2 veckor. Detta ger mig lite extra tid att köra och lära mig hitta. 
De sista timmarna var jag ensam med pojkarna innan min värdmamma kom hem. Tycker nog att det vart en bra dag ändå. Lill-killen har vart på toppen humör och han börjar nog vänja sig vid mig ordentligt nu. Han pratar massor, men ingen förstår vad han säger eftersom att det inte är några riktiga ord. Funderar på om jag ska börja lära honom svenska? 
Avslutade min arbetsdag strax efter 17:00 och han svara på några mail innan middagen. Hoppas på att kunna träffa några andra Au pairer till helgen. Men vi får se.

Nu får jag nog försöka få igång "min" nya telefon, så jag kan sova sen. Kan tänka mig att min värdpappa vill veta om jag fått igång den så fort han ser mig i morgon. 

PÖSS & KRAM 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: