typesomielin.blogg.se

2013-08-19
23:00:00

Första arbetsdagen
....eller ja, första dagen med genomgång av rutiner osv. Va uppe 7:30 för att hjälpa barnen med frukost och min värdpappa visade mig och förklarade det mesta. Så jag tror jag fått en hum om hur en vanlig morgon kommer se ut. Barnflickan de haft under sommaren kom för att visa mig ännu mer. Sjukt söt tjej! Tror också att jag och lill-killen börjar bli kompisar nu ;) Mission accomplished! 
Idag var det egentligen meningen att två av barnen skulle ha simlektion, men det hade tydligen blivit något missförstånd så den blev ombokad till i morgon istället. Musiklektion skulle flickorna dock ha. Under tiden dom gjorde det va jag, värdpappan, barnflickan och pojkarna ute på en promenad i Geneva. Så himla mysiga gator. Påminner till viss liiten del om Liseberg faktiskt. Gamla små hus med massa träd och grejer. Super fint :) Spanade in massa mysiga fik och butiker som jag ska försöka besöka i framtiden. Efter musiklektionen bar det av hemåt. Jag och min värdpappa stack dock ut igen och "övningskörde". Börjar känna igen mig lite här och där, men fortfarande inte helt hundra på vart jag är. Men det ska nog lösa sig inom kort (hoppas jag..). Sedan fick jag lite tid att slappa innan middagen. Skönt! Svara på mail från snälla au pairer i mitt område som hälsat mig välkommen osv. Trevligt trevligt! 
Precis innan barnen skulle lägga sig passade jag på att ge min fina värdfamilj deras presenter som jag borde ha gett dom för lääänge sedan. Men bättre sent än aldrig! Glada blev dom i vart fall :) Efter en titt på alla fina bilder i boken om Sverige som dom fick så säger värdmamman:"Well, now there's another country we have to go visit" ;) haha Ja det tycker jag! 
Och mitt upp i all detta så visar det ju sig att grundaren till Geneva är svensk! Va hände där? Och pga detta så har dom "Swedish days" här som dom firar! haha ;)

En bra dag helt enkelt! Nya tag i morgon.

Natti natti

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: