typesomielin.blogg.se

2013-08-30
22:54:00

Håll i hatten!.....It's storming like a bitch
I sommar insåg jag att jag inte är speciellt rädd för åska längre. Men efter att ikväll ha upplevt min första "amerikanska storm", så kanske jag faktiskt har ångrat mig. Herre gud! Tidigare idag var det värre värmeslag än igår. Fattar inte hur barnen orkade när vi väl var ute en sväng idag. En annan höll ju på att dunsta bort!! Sen på kvällen började det bara blåsa som tusan och sen satte regnet och åskan igång. Haglade gjorde det t.o.m en stund. Och det var liksom nästan precis som på film. Ni vet den här klassiska stormen då det blixtrar massor och vinden drar hårt i träden. Så egentligen var jag kanske mest fascinerad! Det var inte alls som det oftast brukar vara när det åskar hemma i Sverige. Då du ser en blixt och väntar med spänning på mullret, eller på nästa blixt. Här kom blixtarna från alla håll och kanter på himlen, oavbrutet.
Min värdpappa satt och skratta åt mig i bilen när vi gav oss iväg för att plocka upp middagen. Det var säkert jätte kul att titta på mig som satt och följde blixtarna med uppspärrade ögon. 
Nu råkar jag ju bo i en stor familj och i ett väldigt stort hus, så jag var egentligen inte speciellt rädd. Hade jag vart ensam däremot, hade det vart en heeelt annan sak. Här är det heller inget :"DET ÅSKAR! FORT, DRA UR DATORER, TV OCH TELEFON!!" som jag annars är van vid, utan här är det lite mer i stil med :"Nu drar åskan visst på ordentligt. Vilken film ska vi se på?". Haha, ja jag säger då de.

Överlevde förresten denna fredag som jag haft alla fyra barnen hemma på! SCORE! Och så var det redan helg igen. Jösses, vad fort det går! Har inga direkt bestämda planer, men jag är fortfarande sugen på att dra till köpcentret (som det uppenbarligen inte blev något besök på ikväll). På måndag är det "Labor Day". En Amerikansk högtid. Så det blir en lång-helg. Jäätte lång t.o.m, med tanke på att jag är ledig på Tisdag också ;) hehe

Kvällen avslutades som sagt med film i detta oväder. Barnen valde så det blev "Epic" (som jag väldigt gärna ville se så jag klagade absolut inte). Åååh, jag gillade den skarpt faktiskt :) Mina favoriter är helt klart sniglarna! Haha Ni som inte har sett den, måste se den. Punkt slut! ;)

Idag fick jag förresten skriva på ett kontrakt som mitt äldsta värdbarn gjort. Hon intervjuade mig och ställde 33 frågor, där jag bl.a svarade på vilken min favoritfärg är, vad det första jag ska göra när jag kommer hem är, om jag är den snällaste personen i världen, vilket mitt favoritdjur är, om jag tycker om mina syskon osv. osv. Sedan målade hon av mig och så fick jag skriva på båda papprena med min namnteckning. Ordentligt ska det vara! Så nu är jag signad för ett år som au pair i deras familj ;) Jag blev godkänt! Gött det, haha

Good najt ävribody!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: