typesomielin.blogg.se

2013-08-27
23:07:00

Lat och ledig
Tisdag! Detta innebär att jag vart ledig idag :) Najs! Dock har jag väl kanske inte spenderat den som jag borde. Vart super varmt ute och soligt (egentligen alldeles för varmt). Men ändå har jag mest suttit inne framför datorn. Fy skäms! I mitt försvar har jag dock letat efter alternativa kurser på college under hösten. De flesta har väl redan börjat, men har man tur kan man hitta nån non-credit class att ta. Hittade en fotokurs som jag blev riktigt sugen på :) Dock var detta såklart på ett helt annat college än det jag borde välja. Men tydligen spelar det inte så stor roll, så det kanske blir foto i höst ändå. Coool! Vore sjukt kul att få lära sig lite mer om hur jag kan utnyttja mina kamerainställningar. 
Hörde från mina svenska au pairer att det finns gemensamma kurser där man får resa också. Till Niagara fallen, Montreal, Washington DC osv. Hade vart sjukt kul, men jag misstänker att detta inte erbjuds i mitt område :( Taskigt värre! Hade ju vart ett ytterst bra tillfälle att få träffa mina svenskor igen<3

Jag tror förresten att familjens katt börjar gilla mig. Eller snarare börjat förstå att jag inte tillhör "fienden". Idag kom han in på mitt rum och la sig i sängen och sov. På avstånd förstås, men ändå...ett framsteg. Dock tror jag att han endast är social när han vill ha mat. Oh sneaky cat!
 
Ikväll fick jag spö när vi spelade Mario kart på wii. Ojojoj, jag borde ha spelat mer tv-spel och sånt i min barndom, haha. Men sen vann jag faktiskt en gång!! Den lyckan varade dock inte länge, när barnen väljer den svåraste banan som kan hitta som råkar vara deras favoritbana. Efter detta året kommer jag nog vara mästare på wii. Övning ger färdighet brukar man ju säga!

I morgon väntar barnpassning igen. Så nu ska det sovas. Ska bara kolla klart på mitt Vampire diaries avsnitt ;)
PÖSSPÖSSPÖSS
 
P.S Gud jag borde verkligen sluta använda ordet "dock"....

Kommentarer:

Tur du inte använder word ;) "Dock kan framstå som gammalmodigt" XD hahaha

Svar: haha gammalmodigt är bara förnamnet xD men jag använder det sjuuukt ofta tyvärr haha
Elin. S

2013-08-28 @ 11:28:59

Men jag gillar't ;) hahaha

Svar: hahaha bra det Stormis ;)
Elin. S

2013-08-29 @ 10:31:19
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: