typesomielin.blogg.se

2013-08-20
22:08:00

Pool häng!
Egentligen så kommer Tisdagar tillhöra mina lediga dagar, eftersom min värdmamma är hemma från jobbet då. Men idag hade vi en specialdag då jag ändå gick upp tidigt för att vara med på allt. Men det blev ändå som en ledig dag eftersom att skolan inte börjat än. Började dock dagen med att diskutera mina dagliga scheman och prata om hur mina veckor kommer se ut ungefär. Den första tiden kommer va rätt lugn nu innan aktiviteterna börjar. Då blir de inte mycket körning, vilket jag tycker är lite skönt ändå för nu hinner jag träna mer och lära mig hitta till de ställen jag behöver ta mig till. Och äldsta pojken börjar inte preschool förrän i september. Men flickorna börjar skolan i morgon så då är de "rise and shine" tidigt för att få iväg dom med skolbussen. Fördelen med att ha några äldre barn är ju att dom går i skolan mesta delen av dagarna. Så jag kommer mest vara hemma med ett-åringen :) Som det har gått riktigt bra med idag. Vi busade och lekte TROTS att mamma fanns bara några meter bort. Han börjar nog sakta men säkert vänja sig vid den nya mystiska människan som tydligen aldrig vill lämna huset, fast att det gått en vecka sedan hon först dök upp. Ja tänka sig, det har gått en vecka redan liksom + 1 dag. Det känns som det var evigheter sen jag var hemma i Sverige, och egentligen va det ju inte alls längesen. Rätt konstigt ändå! 

Idag fick två av barnen ta igen de simlektionerna som aldrig blev av igår. Så vi hade en heldag vid poolen på ett utomhusbad. Riktigt najs ändå :) Tjejerna fick mig att prova varenda vattenrutschkana som fanns. Vilket jag gladeligen gjorde, med tanke på att jag blev som barn på nytt där i poolen. Och lill-killen är helt galet förtjust i vatten och att bada. Seriöst, har nog aldrig sett någon så lycklig. Så många gånger som han "dök" ner i vattnet och inte ett enda gnäll och inte en enda tår. Nope, han var fullkomligt tillfredsställd. Kan ju säga att den killen sov som en stock hela vägen hem i bilen och fortsatte sedan sova ett bra tag där hemma också.
Glömde dock ta på mig lite solskydd, så fick fina röda kinder och axlar efteråt. Kul....Sjukt va solen tar här borta ;) 
Blev lite mys framför Disney Channel innan det var sängdags för barnen som ska till skolan i morgon. Och jag börjar bli rätt duktig på att lägga mig tidigare. Har väl insett att de är bäst att sova ordentligt om man ska upp och handskas med 4 st yrväder varje dag ;)

Bilder från idag: 
 
Pöss Pöss  // Elin

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: