typesomielin.blogg.se

2013-08-15
22:53:00

Sammanfattning : Orientation
Då var dessa dagar i New York på orientation slut. Har haft skit kul och lärt känna nya roliga människor. Speciellt alla mina svenskar <3 Så det är tråkigt att skiljas åt, eftersom vi alla kommer va så utspridda i detta land. Meeen we will meet again girls! ;) Förväntar mig en reunion framöver!! Bara så ni vet....

Så sammanfattningen av dessa dagar blir: många nya människor från många olika länder (speciellt tyskar...sååååå många tyskar), nya galna och underbara vänner, mycket välbehövlig och en del mindre välbehövlig information, god mat, en underbart go säng, mestadels soligt väder och en tripp till NYC! :) Alltså 4 riktigt bra dagar. Men nu är det dags för den riktiga utmaningen dock. Dags att fara vidare till värdfamiljen!! Ni kan tro vi alla var nervösa precis innan avfärd. Helt galet! Hade lite tur ändå och fick resa med en av mina rumskompisar (mycket trevlig tjej från Mexiko). Skönt med lite sällskap under all väntan på flygplatsen. Men vi hade inte samma platser på planet så då fick ipoden vara mitt sällskap istället. Med tanke på hur trött jag egentligen var så hade det ju vart ett ypperligt tillfälle att sova där och då. Gjorde jag det? Nej, klart jag inte gjorde! 
Var ju inte direkt mindre nervös när jag klev av planet om vi säger så. Men nerverna hann lugna sig lite innan det tillslut var dags att möta familjen. Värdpappan och de två äldsta barnen kom och mötte mig på flygplatsen :) 
Blev en liten bilfärd hem till deras sjukt fina hus. Där träffade jag även värdmamman, den ena sonen och hunden (som jag tror har utnämnt mig till hans nya bästa vän) ;) Väldigt kul att äntligen träffa dom! Men det blev sängen ganska omgående. Fått ett jätte fint rum också! Inte helt fel :) 

Har sjukt svårt att fatta att jag faktiskt är här nu! För en gång skull kan jag vända på talesättet "Mycket snack och lite verkstad". Tänk att det faktiskt blev "verkstad" på detta. Way to go Elin!!

Natti natti kära vänner! Nu ska första natten hos värdfamiljen spenderas, i min säng från ikea ;)

Ida, Hanna och Micaéla. Tre av mina mongo-svenskar under orientation! ;) 
 
Ulrika och Ida under en av kurserna
 
Bye bye New York!
 

Kommentar:
#1: YOLOhanna

Vadå mongosvenskar? Förstår inte vad du menar?? Hihi. Hoppas du har det awesome Elin och jag förväntar också mig en reunion!!

Svar: Haha jaaa ni är ju mina mongosvenskar<3 ;) Tack detsamma Hanna! Absolut, vi får se till att fixa detta!!
Elin. S

2013-08-23 @ 19:21:41
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: