typesomielin.blogg.se

2013-08-24
00:35:00

Tyskar och Shopping
Håll i hatten! Här kommer ett långt inlägg. Idag hade jag min första riktiga arbetsdag. Första dagen då jag var helt själv med pojkarna. 
Börja dagen med en dusch. Måste säga att jag älskar duschen här om man jämför med den på hotellet i NY. Sjukt konstig dusch! Men måste erkänna att jag saknar själva dusch-systemet som finns i Sverige. Sååå mycket enklare.
Tjejerna kom iväg till skolan. Och sedan var det dags att sätta igång med aktiviteterna. Men 4-åringen lekte massor på egen hand idag faktiskt. Kände mig nästan lite överflödig, haha. Speciellt när lill-killen sov middag. Eftersom det vart kanonväder idag (dock lite blåsigt) så lyckades jag få ut dom i solen i vart fall. Två gånger t.o.m. Leka med vatten, cykla, blåsa såpbubblor och kasta boll. Annars gick dagen ut på en hel del "Hide and seek" och spelande av olika spel. Fick idag t.ex spela "Finns i sjön", american style ;) Sedan gick vi noggrant igenom de flesta disneyfilmer dom har och konstaterade vilka jag sett och inte sett. 4-åringen gillar de flesta filmerna, tills han plockar upp en Barbie film. Då säger han :"This is NOT a good movie" ;) haha sötnos! Dagen flöt på bra och jag tror nog att jag blev godkänd :) 
 
Hade kontakt med den tyska Au pairen som jag har mailat med. Så vi bestämde att vi skulle ses på kvällen. Värdmamman gav mig lift då hon och tjejerna skulle åka till en djuraffär och köpa akvarium osv. (Ena tjejen ska få fiskar som födelsedagspresent). Mötte upp Isabelle, som denna Au pairen heter, på shoppingcentret. Hon hade med sig två andra tyska au pairer också (Nicki och Sophia). Blev ett sånt där väldigt lustigt hälsande inne i butiken vi skulle ses på. Ingen vet hur den andre ser ut. Sen får man syn på någon som liksom beter sig som du och har mobilen i handen. Och man stirrar och stirrar, tills man tillslut pekar på varandra lite, för att liksom konstatera att "Det är väl du va?". Sen går man skrattandes fram till varandra för att verkligen va säker på att det är rätt person man har träffat. Haha! Alla tjejerna var väldigt trevliga och var i full gång med att shoppa loss inne på Hollister som hade 40% rea. Jag ville ju inte vara sämre jag, så jag satte igång och spana. Hittade faktiskt rätt mycket jag skulle kunna tänkt mig. Så det blev allt några plagg som fick äran att hänga med in i provrummet. Blev sjukt sugen på en jätte söt klänning, meeen den fick stanna i butiken tyvärr. 
Ååh och det fins så mycket bra affärer här. Så hit ska jag åka snart igen. Tyskarna ville äta, så jag hängde med dom som sällskap. Som tur va kunde dom skjutsa mig hem senare så slapp min värdmamma komma och hämta mig. Dock åkte vi förbi hemma hos Nicki. Hennes värdfamilj är ute och reser så det var bara hon hemma. Najs hus måste jag säga. Och det märks på hennes rum att hon vart här några månader (började sitt Au pair-år i mars). Det är så mycket personligare än vad mitt är än så länge ;) 

När vi väl kom hem till mig (Ok, erkänner....gps:n i mobilen fick hjälpa till lite) tänkte jag att alla hade gått och lagt sig. Kändes skumt att gå in på framsidan (brukar gå garage-ingången). Smyger in så försiktigt jag kan. Det första jag hör när jag kommer innanför dörren är hur en av tjejerna ropar: "Wanna see my fish-tank?" (Super lycklig). Haha Så jag gick upp för att kolla på akvariet som hon och mamman jobbat med ända sedan dom kom hem antagligen. Jätte färgglatt var det, med plastväxter i blå, rosa, orange och gula neonfärger typ. Det blev rätt snyggt ändå. Och fiskarna ska nog kanske inhandlas i morgon. Och det kommer bli fiskar som lyser i mörkret. Jag skojar inte....dom lyser tydligen i mörkret. AWESOOOME! Längtar tills jag får se detta! 

Nu blir det sängen, för i morgon kommer min community counselor för att kolla hur allt går. Sedan ser jag fram emot ett skypesamtal med älskade föräldrar<3

Gör som en riktig blogg-människa gör och lägger upp en bild på det jag handlade idag ;) Den gråa tröjan till höger är så go att jag dör!

Puss & Godnatt



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: