typesomielin.blogg.se

2013-08-30
00:54:16

Värmeslag
Wooow! idag är det inte dåligt varmt här. Här klev jag upp i morse med mjukisbyxor och långärmad tröja. Är ju typ vinter i mitt rum. Bör nog ta tag i detta och lära mig hur det mystiska elementet här inne fungerar. Och som många andra dagar denna veckan, fick jag byta om till shorts ganska så kvickt. Tack o lov att jag gjorde detta innan jag släpade med mig pojkarna till en park i närheten. Då hade jag troligen avlidit av värmeslag. Barnen hade det nog rätt chill med tanke på att dom båda fick sitta i en kärra som jag drog på. Blev en väldigt kort vistelse i parken tyvärr. Lunch väntade ju, men också pga värmen. 

Det är något som är synd med detta område (och hela staten). Det är så platt överallt och det finns inga sjöar direkt. Lake Michigan i Chicago är typ det som finns. Annars finns det bara älvar/åar häromkring. På grund av detta känns det ÄNNU varmare. Men jag är ju van vid lite mildare sommrar och höstar ;) Här går det knappt en dag utan att det är över 30°C. Jag ska dock ständigt påminna mig själv om att INTE klaga!! Ska försöka njuta av detta fina väder istället :)
 
Första gången sen jag började jobba här som lill-killen vart aningen besvärlig. Inte mycket direkt, men ändå. Sen gjorde tjejerna mig lite nervös idag då dom inte talade om att dom tänkte gå till en kompis. Jag och pojkarna lekte på baksidan av huset så vi hörde inte när dom kom. Men jag såg deras ryggsäckar i hallen när vi kom in, så jag räknade ganska snabbt ut att dom var hos en tjej längre ner på gatan. För säkerhetsskull gick jag och pojkarna dit för att kolla så dom verkligen var där (vilket dom var, tack o lov!) Så fick uppdatera dom lite om att alltid tala om vart dom går. Min värdmamma gjorde likadant när hon kom hem ;) Så vi får väl tro att det sitter nu! Nu höll jag mig väldigt lugn i denna situation eftersom dom typ alltid går och leker hos samma tjej, så jag anade ju att det var just där dom va. Men ifall det nu inte hade vart så......herregud, bara liiiite lätt panikslagen hade en stackars svensk Au pair blivit då! Läxa lärd får vi tro! ;)

Ikväll måste jag lägga mig tidigt känner jag. Va riktigt trött i morse. I morgon är tjejerna lediga från skolan av någon anledning, vilket innebär att alla fyra kommer vara hemma! Å MAJ GAAD!! Hoppas det är sol i morgon med, för då kan jag ta med dom till utomhusbadet och trötta ut dom ordentligt. Men enligt vissa väderleksrapporter ser det ut att bli åska. Håller tummarna att vädergudarna ångrar sig.
I morgon är det dessutom "payday" ;) hoho! Jag är rätt sugen på att utforska resten av köpcentret och köpa lite mer nya kläder. Kanske kan ta mig dit en snabb sväng i morgon kväll? Vi får se, vi får se.

Nu ska jag chilla brett innan middagen och sen sova tidigt! ;)
PÖSS 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: