typesomielin.blogg.se

2013-12-04
21:06:00

Adventsljusstake
Helluuuu! Meningen att jag ska möta upp Sophia ikväll så jag kan få tillbaka mitt minneskort till kameran. Där har jag ju alla bilder från mitt besök på Shedd Aquarium i Söndags. Så fort jag får dom ska jag ladda upp bilder det lovar jag. Men detta möte får nog vänta tills på Fredag tyvärr:/
En helt vanlig "busy wednesday" var det idag då. Skola, religions kunskap, simning och hem. Förmiddagen gick bra också. Gjorde klart min hemmagjorda adventsljusstake :) Den blev nog helt okej ändå. Bättre än mitt första försök då jag tänkte karva in 1,2,3,4 på ett blockljus. Syntes inte super bra och blev ganska så fult. Detta blev helt klart mycket bättre. 
Försökte få igång 4-åringen att klippa "snöflingor" i papper. Meeen han va inte alls pepp på pyssel. Tjejerna var mer taggade på att testa pappers snöflingor när dom kom hem. Idag var det yngsta tjejens tur i adventskalendern. Hon var först innanför dörren och rusade upp till sitt rum för att se ifall hon fått nått ;) haha Lyckan var total när hon hade fått en liten påse på dörren! Kul att barnen uppskattar det i vart fall. 
 
I kväll ska jag nog köra vidare på mitt "Paul Walker" tema och kolla på "2 Fast 2 Furious" ;) Fast jag borde ju kolla "Chicago Fire" egentligen. Det är ju nytt avsnitt ikväll.
 
Mitt mästerverk (?). Kunde ju ha blivit värre helt klart :)
Här är en adventskalender som min värdfamilj alltid använder :) Med olika magnet-figurer som man sätter på siffrorna.
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: