typesomielin.blogg.se

2013-12-25
22:05:00

Christmas Day!
Merry Christmas everyone! :)

Idag är det då alltså 25 December. Juldagen. Ingen big deal i Sverige. Men här i detta land är det ju "The big day" så att säga.
Jag satte faktiskt klockan på väckning runt 8:00. Vilket var bra eftersom att inte länge efter det så knackar det på min dörr. Det var äldsta tjejen som super exalterad säger "We are going to open our christmaspresents now!!". Det vill man ju inte missa liksom. Kameran följde med upp. Vilket var bra eftersom mina värdföräldrar glömde sin egen kamera hos mormor'n och morfar'n igår. Så jag fick fotografera hela detta kalaset. Guud, men minns ju själv när man var liten och hela vardagsrummet täcktes av presentpapper och snören. Här var det totalt kaos en stund ;) haha Fast jag tror inte att min värdfamilj är värre än andra familjer. Eftersom att dom valt att ta med barnen till ett vattenland nästa vecka så blir det en dal av julklapparna istället :) Dom gjorde nått liknande förra året.
Tur jag tog kort på granen med alla klapparna igår. I morse hade jag inte en chans att hinna ta någon bild, haha.
Jag var super spänd på vad dom skulle tycka om julklapparna dom fick av mig. Pojkarna fick ju som sagt böcker medan tjejerna fick var sin månadsängel i glas (ska ta kort på dom någon dag så ni får se, det är lite svårt att beskriva). Men det står en liten text "bakom" ängeln som beskriver hur man är som person (född i den månaden). Fina ord som jag hoppas skall ge lite nytt självförtroende ;)
Sedan var det ju dags för dom att öppna julklapp nr 2 som var från mig. Tavlorna jag målat! Suuuper spännande var det! Barnen (speciellt tjejerna såklart) blev jätte glada och mina värdföräldrar blev också glada och imponerade. *STOLT ELIN!!!* Tror bestämt min värdmamma blev rörd när hon såg dom :') Det blev hon också när hon såg ramen med bilden på barnen som jag gett mina värdföräldrar i julklapp. Sen fick dom ju presentkort på biografen också. Jag tror nog dom uppskattade det och att tanken var att dom kan använda biljetterna till någon date night i framtiden :) Det kändes bra att jag lyckades med mina julklappar trots allt!

När barnen öppnat alla sina miljoner julklappar så var det dags för mig att öppna mina julklappar :) Barnen kollade spänt på. Yngsta tjejen tog över kameran och fotograferade. 
TACK KÄRA FAMILJ för de fina julklapparna jag fick! <3
Och kära lillebror, jätte fint skolkort på dig! farligt att skicka sånt till ditt sentimentala nervvrak till syster :')
 
Av min snälla värdfamilj fick jag ett fint julkort och presentkort på Hollister och California Pizza Kitchen! :) Jag gillar presentkort eftersom man då kan bestämma lite själv vad man vill ha, haha. 
 
Efter en lyckad juldags morgon skypade jag lite snabbt med min familj där hemma i Sverige :) Sedan väntade min värdpappas frukostburritos och Disneyparaden på tv. 
Blev en riktig slappis-dag idag också. Barnen lekte med sina nya julklappar och jag.....jag chillade en heeel del ;) haha 
Närmare kvällen var det ju dock dags för middag igen. Denna gången hos min värdmammas bror, som precis flyttat in i ett nytt hus med sin familj. Ett jätte mysigt hus måste jag säga :) Barnen tog faktiskt med tavlorna jag gjort för att visa alla på middagen. Och jag måste säga att det var jätte kul att höra alla fina kommentarer kring tavlorna jag gjort :') Dom tipsade mig om en hemsida där jag kan ladda upp bilder på vad jag gör och sedan ta folks beställningar. Inte så dumt kanske? ;) haha 
Maten var, som alltid i denna familj, hur god som helst och sällskapet var kanon. Det var roligt att träffa brorsans frus familj också. Föräldrarna och hennes bror var hur trevliga som helst och dom var väldigt intresserade att höra hur det kommer sig att jag valde att komma hit, hur det är i Sverige osv. Även denna dag avslutades med en toppen bra kväll och sedan var det dags att fara hemåt igen. I morgon blir det jobba igen. Bara två arbetsdagar kvar och sen är det dags för min första semestervecka :) Ska bli härligt! haha

Än en gång...Från mig, till er alla : EN RIKTIGT GOD JUL!!!
 
Katten ville ju såklart vara med i kaoset ;)
Jag är BRUTALT snygg när jag öppnar julklappar på juldagsmorgon! Tack mamma för den
jätte fina mössan förresten :') <3
Eftersom jag fick kakor i ett av mina paket så var det någon som gärna
ville lukta på ALLA paket jag öppnade ;)
Lite av vårat "Christmas Morning-kaos"
 Julklapparna från mormor'n och morfar'n :)
Armbandet! :)
Julklapparna jag fick <3
Mössan som min älskade mamma har gjort! :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: