typesomielin.blogg.se

2013-12-08
22:48:00

Cluster Meeting: Lincoln Park Zoo
Söndag. Andra advent till och med. I morse chillade jag mest. Duschade, städa på mitt rum, kolla på film. Åkte till Sophia en sväng för att hämta mitt minneskort till kameran + prova ett par jeans som hon inte vill ha. Hade börjat snöa. Och snöa, det gjorde det sedan resten av dagen. 
Ett tag var vi inte helt säkra på om vi skulle ge oss iväg på Au pair mötet/Cluster mötet i Chicago med tanke på vädret. Men min värdmamma tyckte vi skulle åka i alla fall. "Ni har då ingen känsla för äventyr" sa hon till sin man och sina barn ;) haha
Meeeen det fick hon väl äta upp på vägen hem när kaoset var som värst i trafiken och plogbilarna låg på efterkälken. Innan dess så var vi dock på mötet. Jag träffa Isabelle en sväng :) Det sjöngs lite julsånger, vi tog en gruppbild (fick tyvärr ingen med min kamera dock. Sedan gick vi runt och kollade på alla julbelysningar som var över hela parken/zoo. Aaah härliga jul! :) Vi var efter en kort stund helt täckta av snö. Egentligen var det inte super kallt. Problemet var vinden och snön som piskade dig i ansiktet. Så på slutet hade vi två gnälliga små pojkar. I bilen fick vi upp värmen och där kollade jag och barnen på film. Myyysigt!
Stannade till och åt middag någonstans på vägen hem. Jag måste erkänna att jag har absolut ingen som helst aning om exakt vart vi befann oss. Inte lätt att hänga med när man kollar på disneyfilm ;) Eller när allt runt om kring helt plötsligt är täckt av snö. I morse tänkte jag :"Aaah men denna snön den försvinner väl lika fort som den första snön som kom". Neee du. Nu kom den ordentligt!
Kom hem sent eftersom vi fick ta det försiktigt på vägarna. För barnen var det raka vägen i säng. I morgon väntar början på en ny vecka. Wiiho! Helgerna är på tok för korta.
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: