typesomielin.blogg.se

2013-12-27
20:22:00

Dagar med bus och lek!
Dagarna nu efter jul som jag jobbat (torsdag och fredag) har vart fulla med lek med nya leksaker och nya spel. Monopol t.ex är en av de nya favoriterna. Själv har jag inte spelat monopol på super länge så det var ju kul att få göra det igen. Men nu har jag nog fått en tillräcklig dos med detta spel för ett tag, haha. Slutar alltid med att jag och äldsta tjejen ruinerar varandra. Oftast hon som ruinerar mig!! haha ;) Vi har även kollat på ev av alla nya filmer dom fick, nämligen "Turbo". Annars fick dom också "Despicable Me 2", "Epic", Harry Potter box (alla filmerna - till äldsta tjejens stora lycka), "Spirit" (fick dom av mig) och "The Smurfs 2". Det är åtminstone alla jag kan komma på just nu. 
I övrigt har vi spelat Wii då barnen fick nya spel till wii, t.ex "Wipeout", vilket har vart sjukt populärt hos 4-åringen. 
Äldsta tjejens simträning har vart på lite andra tider nu när det är jullov. En av dagarna var det på förmiddagen. Vilket innebar att jag fick både hämta och lämna. Så det blev att jag lämnade pojkarna i lekrummet och sedan satt jag och yngsta tjejen och kollade på när äldsta tjejen simmade. Kul att se ändå. Måste se till att åka med på nån tävling snart och se barnen "in action" ;) Emellanåt satt jag ju dock och kolla på en gaaaanska så snygg kille som stod lite längre bort. Helt ok om ni frågar mig ;) haha

Det mest "spännande" som hänt var nog ändå när lill-killen föll ur spjälsängen på torsdagen. Tänkte att han skulle ta en liten tupplur. Han höll inte riktigt med kan jag ju säga. Men efter en stund blev det tyst där uppe i hans rum. Senare när jag och tjejerna sitter i köket så hör jag världens dunk från övervåningen. "Gud, nu välte han väl sängen eller nått" tänkte jag. Rusar upp och inne på hans rum hittar jag honom liggandes på rygg nedanför sängen. Nu i efterhand skrattar jag varje gång jag tänker på hans förvånade ansikte ;) haha Inga tårar, ingenting. Han blev väl så chockad att han ens lyckades klättra över. Han måste ju ha klättrat och sedan flippat över typ. Ingen skada skedd dock så det var ju för väl, haha. 
 
Au pairen är pedagogisk och leker med de nya leksakerna
Monopol american version ;)
Battleship - ännu ett nytt spel
Vårt slutresultat av fönstret med snöflingor :)
Duktiga barn OCH snygg kille med orange handduk ;)

Kommentar:
#1: ELIN

Snygg kanske han va men Elin kom ihåg min enda regel, DU SKA KOMMA HEM :-D. Pussssssssss <3

Svar: Hahaha ;) Jag hör va du säger min kära! Och bryta mot reglerna vill man ju inte göra :P hihi PUSSPUSS <3
Elin. S

2014-01-07 @ 17:07:38
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: