typesomielin.blogg.se

2013-12-02
22:21:00

Försenad Adventskalender
Måndag! Har halkat efter med inläggen (IGEN). Inget konstigt nu mera. Händer ju så gott som hela tiden. Jag var "för duktig" i början helt enkelt. 
 
Hur som helst. Tänkte bara lägga upp bilder på min försenade adventskalender som jag började med idag. Skulle ju ha gett barnen det första paketet redan igår. Men men. Som sagt så köpte jag ju små papperspåsar på Ikea som jag använder mig av. Det är bra att barnen är av jämnt antal dessutom. Blir aningen lättare då. Har gjort upp ett system där alla 4 barnen får ett "paket" tillsammans varje advent (alltså varje söndag). Sen får var och en paket i tur och ordning under veckorna. Tror jag har läget under kontroll hittills. Har börjat med att ge dom alla polkagriar (candy canes). Var inte super populärt hos 4-åringen. Men har köpt några med fruktsmaker också så det får det bli nästa gång. Idag fick dessutom äldsta tjejen stickers i sitt paket. 
Dom blev verkligen glada över hela idén vilket är kul att se. Så nu denna veckan får dom åtminstone stickers allihop och sen blir det kanske lite mer godis för två av dom i slutet av veckan.
 
Denna måndag gick bra i övrigt. Inga större problem alls :) Skönt att jag är ledig i morgon dock, haha. Älska Tisdagar!
 
Kollade ikapp den svenska julkalendern idag också. Verkar annorlunda. Men än har jag svårt att säga vad jag tycker om den. Det är ju inget "Mysteriet på Greveholm" eller "Sunes Jul" direkt.....men vi får se ;)
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: