typesomielin.blogg.se

2013-12-23
23:28:00

Gingerbread house!
Dan före dopparedan! Hur gick det till liksom? Craaaazy 
Idag var då alltså alla fyra barnen hemma. Och igår fick dom en lapp där det stod "Gingerbread house" i adventskalendern. Så idag byggde vi ihop pepparkakshuset som jag köpt på Ikea ;) haha (lite fusk, jag vet! men jag har aldrig vart nån höjdare på att baka). Höll på att dö när jag såg att den även innehöll en bruksanvisning. Som tur va så fattades inga bitar ;) 
Eftersom jag fått non stop i julpaketet från Sverige så passade det ju väldigt bra nu när vi skulle bygga pepparkakshus. Icing/frosting hade min värdmamma fixat igår.
Måste säga att jag är glad att jag hade små medhjälpare, för detta hade jag aldrig klarat själv, haha. Super svårt att få icingen att sitta i början eftersom den var ganska så rinnig. Men vi lyckades allt tillslut. Huset var väl fult som stryk egentligen, men jag tycker nog ändå vi gjorde ett bra jobb ;) Lill-killen var inte så med på det här med att bygga pepparkakshus. När vi satte fast godiset, så plockade han sedan bort det och åt upp det. Så han fick tyvärr hållas lite på avstånd en stund, haha. 
 
Sedan satte vi även igång med "snöflinge-fabriken" igen. Jag bestämde att barnen måste göra fler snöflingor att sätta på fönstret. Ser inte bra ut när det är au pairen som har gjort flest ;) haha Så dom fyllde fönster nummer två. Super fint :)
Senare under dagen lekte yngsta tjejen hos grannarna. Guud vilka trevliga barn dom har ändå. Tänkte på det i helgen när jag såg dom utanför huset. Dom vinkade som tusan så fort dom såg mig. Och då hade jag inte ens pratat med dom tidigare. Pappan och styvmamman är också sjukt trevliga. Träffade dom när jag gick över för att hämta henne senare på eftermiddagen då vi vart och släppt av äldsta tjejen på simningen. Jääätte stort och tjusigt hus :) Kul att se det lite från insidan. Det värsta är att jag inte minns vad föräldrarna heter! Vi skakade ju hand och presenterade oss,....men jag kan verkligen inte minnas vad dom hette. JÄTTE HEMSKT ju :( Och jag har börjat göra såhär ofta. Jag hälsar på nya människor och 5 min senare så är namnet borta! Jag som annars är sjukt bra på namn. Får skärpa mig ordentligt!! Kommer åtminstone ihåg barnens namn. Alltid något ;)
 
Innan vi åkte iväg till simningen tvingade jag barnen att sätta sig framför granen så jag kunde försöka ta några bilder på dom. Behövde ju som sagt en bild till den fina ramen jag köpt till mina värdföräldrar. Fick några riktigt härliga och fina bilder. Tyvärr var det alltid att en av dom kollade åt ett annat håll eller nått, medan de andra tre var super fina. Oftast var det lill-killen som inte var där han skulle, haha ;) Hade jätte svårt att bestämma mig för vilken jag skulle ta. Så jag beställde några olika så får jag prova mig fram. Passade också på att ta med några bilder till min scrapbook. 
 
Idag hade jag tänkt ut värsta planen som jag planerat att utföra så fort jag slutat jobba. Dock blev min värdmamma kvar länge på jobbet, så slutade senare än jag tänkt mig. Planen var att åka till Fox Valley Mall och ta en bild med tomten och kanske fixa det sista julfixet inför i morgon/juldagen. Tänkte ta med mig Natalia, som tyvärr inte svarade på mitt sms direkt. Dock insåg jag att jag inte hade tid att åka dit. Så jag fick strunta i det! :( Men åkte iväg och fixade det sista julfixet ändå. Julklappspapper, rosetter, snöre, julstickers till min scrapbook (inte super viktigt, men det var trots allt på rea), hämta ut bilderna jag beställt osv. Det var verkligen sviiin kallt ute. Tydligen var det mellan -18° och -20° grader ute. Men vinden var typ -29°! GALET!!!!! (Min värdpappa sa detta till mig). Och kallt var det minsann. Dock världens finaste kväll med stjärnklar himmel, snö och kyla :) Spelade julmusik i bilen och försökte komma i stämning ordentligt. 
Blev helt fascinerad dessutom när jag kom ut efter en runda på meijer, och bilen hade is på rutorna. PÅ INSIDAN!!!! Typ kallt, ja. Avslutade min "shoppingtur" men ett besök på IMAX biografen där jag köpte ett presentkort till mina värdföräldrar. Tänkte att det kunde ju va kul för dom att använda på en av deras "date-nights" :)
Sen bar det av hem. Min värdpappa var den enda som va vaken. Barnen sov och min värdmamma va på jobbet (jour). Blev sittandes i soffan och kolla på Jimmy Kimmel live på tv:n. Orlando Bloom skulle ju vara gäst, så det var jag ju självklart tvungen att kolla in ;) haha sedan fick jag dock ta mig vidare till mitt rum och packa in de sista julklapparna. Först färdigställde jag den sista målningen dock. Blev rätt nöjd ändå :) Passade på att städa lite också. Kom nog inte i säng förrän 02:30, haha. Någon kommer vara trött i morgon asså. Tänk att i morgon är det julafton! Hur sjukt som helst verkligen. Kommer kännas jätte konstigt att inte vara hemma och göra det man alltid gör. Men vi får se vad morgon dagen har att ge :) Middag hos mormor och morfarn väntar i vart fall!
 
Byggnadsmaterial
Ikeas fina bruksanvining ;)
Ett mästerverk!
4:e advent igår och allt!
Min värdfamilj julklappar :)
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: