typesomielin.blogg.se

2013-12-06
23:21:00

Idag + Bilder från Shedd Aquarium
Hejhej! Här kommer ni äntligen bilderna från i söndags :) För att först lite snabbt berätta om idag så var det en dag med en sjuukt gnällig kille på 1 år. 4-åringen var inte suuper enkelt på förmiddagen heller. Drev mig lite lätt till vansinne. Men det blev bättre till slut i vart fall som tur va. Överlevde ;) haha
Idag var hela kvarteret fullt med bilar och folk. Det var nämligen nått jul-jippo i Geneva idag där det bl.a innebar "House tour". Som jag har fattat det så besöker man olika hushåll som är fint dekorerade nu inför jul eller nått. Tydligen nått som händer varje år. Sen skulle lucia dyka upp med häst och vagn för att dela ut svenska kakor till alla ;) Detta missade jag dock. Men jag mötte upp Sophia på Graham's (som var smock fullt med folk). Och guuud va fint och mysigt det var i Geneva på kvällen med alla julbelysningar. Bara lite snö som fattas så är julen komplett där alltså! 
Med fritt wifi satt vi där och kolla in priser på flygbiljetter till New Orleans i februari. Hade vart sjukt najs att åka dit :) Men de va lite dyrare än vi trodde. Typiskt! Så vi får se vad som sker. Hade en trevlig kväll med Sophia. Sjuukt kallt var det. Och vi hade båda tur som lyckades hitta parkering med tanke på hur mycket folk det var överallt. Nu efter detta inlägg blir det kolla Vampire Diaries innan jag ska sova. I morgon har jag tänkt åka till Fox Valley Mall med Natalia en sväng innan jag ska hem och vara barnvakt på kvällen. Har dessutom tänkt ha pysssel-/filmkväll med barnen då :) Kommer bli mys!
 
 
Söndag 1/12 : Shedd Aquarium
 
Förste December var det ju denna dag. OCH första advent. Helt sjukt va tiden gått fort. Jag menar, oktober varade ju jätte länge. November tog ju slut hur fort som helst. Och nu är det redan december och snart jul. Craaazy!
Som sagt lyckades jag inte bli helt klar med varken adventsljusstake eller advents kalender tills idag. Eller nu ljög jag...egentligen var jag faktiskt klar med den första biten av kalendern. Men jag hann aldrig ge barnen det första "paketet"/påsen förrän på måndagen. Hur som haver så stack jag iväg med tåget till Chicago med Sophia. Har länge velat besöka Shedd Aquarium. Har hört så mycket bra om det. Dock var vi inte sugna på att betala fullt pris (som är ganska dyrt). Men det finns ett billigare alternativ. Men det innebär att man inte får se allting. Man missat delfinshowen, valarna osv. Men, men....fick skippa det denna gången. Ska definitivt försöka gå dit någon mer gång och då se alltihop :) Super kallt var det ute idag. Men vi var väldigt duktiga och gick hela vägen till Museum Campus. Tog inte en enda taxi. Inte ens en buss ;) Solen sken lite åtminstone! Och helt ärligt så har jag absolut ingenting emot att gå. Man ser så mycket. Och man ger sig själv tid att se allt mycket mer (eller vad man ska säga). Har jag sagt att jag älskar Chicago? Hur mycket fint som helst att se. Och än har jag knappt gjort hälften av allt jag borde göra där. 
 
Sophia går ju redan på community college och har därför att student-id. Detta gjorde så att vi båda fick inträdet ännu billigare. Endast $5! Wohoo ;) Eftersom han frågade Sophia först och hon hade ett kort så tog han nog för givet att jag också var student! Helt ok för mig, haha. Även om det var synd att vi inte fick se delfinerna, valarna osv. så fick vi ändå se mer än vi trodde vi skulle få. Alltså, det finns så mycket konstiga fiskar här i världen som jag ALDRIG hört talas om. Så vi hade faktiskt väldigt kul :) Har visserligen alltid gillat zoo, akvarium osv. Och det kändes roligt att göra nått annat än att bara strosa runt på stan. Är sjukt sugen på att besöka Field Museum, Art Institute m.m snart också. 
Men nu så...bilder säger ju mer än tusen ord. Så här kommer en rejäl bilbomb. 
 
Åååh nästa gång måste vi åka skridskor!
Alltså ekorrar....dom är ju överallt!
"It's so cuuute" säger Sophia här ;)
Meeen tyvärr ville den inte bli klappad! haha
Ekorrar som sagt...
Segway-maffian!
Shedd Aquarium
Trodde seriöst att denna fisken var upp och ner. Men tydligen inte...
HAHA så sjukt bra! Öppnade Sophia munnen så gjorde fisken likadant ;)
Har svårt att bestämma mig om jag tycker denna fisk är söt eller jätte ful. 
Hahaha den ser helt klart ut som en klassisk "tönt" ;)
"Rockabilly fisken"
Puss Puss
Många av fiskarna var några bland de konstigaste jag någonsin sett...
Turtles hade dom också såklart :)
Haha favorit i repris ;)
Vi "hitta nemo"!
 
Det var allt jag hade att bjuda på från denna dag! En bildbomd utan dess like :)
Tack och hej, leverpastej!
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: