typesomielin.blogg.se

2013-12-03
21:13:00

Julgranen
Idag gick jag upp som jag brukar på tisdagar då min värdmamma haft sina läkarbesök. Men idag hade hon visst ingen tid. Så hon fick dåligt samvete för att hon glömt nämna det för mig. Men det var ingen fara. Nu slapp jag sova bort hela dagen ;) haha Så jag fick tid att skypa med kära Alice istället! Super kul att få se och prata med sig igen. Allt för längesen :)
Idag var det dags att ta fram julgranen. Tyvärr kommer jag i år få fira min allra första jul någonsin utan en riktig julgran. Men i detta hus, med fyra barn, en hund och en katt så kan jag mycket väl förstå varför en gran i plast är ett bra alternativ. Tänker ju på hur många hundra miljoner barr som vi brukar hitta överallt i huset ända fram till midsommar ;) haha Min värdmamma sa dock att hon saknar att ha en riktig gran. Dom är ju helt klart mycket vackrare och luktar gott! Kunde inte sagt det bättre själv. Men någon gång ska väl vara den första :) 
Så idag hjälpte jag henne att sätta upp granen och fixa med belysningen (som mestadels redan satt i granen). Kände hur lite julkänslor kom krypandes när vi jobba på med granen. Talade om att vi aldrig brukar ta in granen så här tidigt i december. Det var tydligen väldigt chockerande, haha ;) så när jag sa att vi inte brukar ta in den förrän bara någon dag innan 24:e så blev hon jätte förvånad. Jag antar att skillnaden är att vi brukar ha uppe granen mycket längre än dom. Här brukar dom plocka bort den så fort julen är över typ. Oftast redan innan nyår. 
 
Mer än detta hann vi dock inte innan min värdmamma skulle iväg med 4-åringen på simning. Så då passade jag på att bädda om i min säng, städa osv. Planerade även ihop min nya idé till den otroligt försenade adventsljusstaken som jag tänkt göra. Satte planen i verket och använde mig av en pappkartong som jag klädde in i folie. Tyvärr hade vi ingen dekorations-grus här hemma. Så det fick jag senare på kvällen åka och köpa. Gick väl in i tre olika butiker innan jag hittade något som jag blev halv-nöjd med. Baaah! Kollade igenom massor med julgranspynt när jag ändå var igång. Finns huuur mycket fint som helst. Och sen finns det såklart mycket o-fint också.
 
På kvällen blev jag sentimental och ville kolla på en film med Paul Walker. Så det blev en ny som jag aldrig sett förr. "Hours" heter den. Guuuud va bra! Och så sjukt hjärtskärande. Filmen utspelar sig då orkanen Katrina drabbade USA. Det handlar om en man som gör allt han kan för att hålla liv i sin nyfödda dotter på ett sjukhus, som tack vare orkanen, är utan el. 
Så där låg man och snyftade i sin ensamhet! Sjukt bra film. Och som alltid gjorde du det bra Paul Walker. Varför var du tvungen att dö för?
 
Nu är julen på gång!!
Katten är super glad att granen är uppe igen ;)
Julgranspynt på Taget. Åååh jag mamma/pappa....hade inte vi en sån här leksak?
Kul att se vad amerikanarna hänger i granen ;)
 

Kommentarer:
#1: Josefin

Haha fasen va fula/fräna kulor!!! Påminner om kulorna i vår gran... Typ den döda fisken som är ett måste... xD

Svar: HAHA har ni en död fisk i julgranen josefin? xD de är ju typ värre än amerikanarnas pizza ;D haha
Elin. S

2013-12-05 @ 00:34:18
#2: Josefin

Yepp, det har vi... xD det kan va så att pappa och jag gillar speciella kulor... x)

2013-12-11 @ 17:35:31
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: