typesomielin.blogg.se

2013-12-29
22:55:00

My 21:st Birthday!
"Ja må jag leva"
 
Yes, idag är det som sagt min födelsedag. I Sverige hade det ju bara vart en vanlig födelsedag (inte för att skillnaden kändes så mycket större här), men att fylla 21 år är ju en stoooor händelse i detta land. Nu är jag alltså vuxen. Nu får jag dricka alkohol. Nu är jag myndig. Haha, snacka om repeat ;) 

Dagen var ganska vanlig annars. Började dock dagen med att öppna min födelsedagspresent från Elin och Josefin. Haha, att jag inte dog ;) Men TACK ska ni ha i vart fall brudar! Nu är jag seriöst Donnez fan på riktigt.
När jag väl bestämde mig för att gå upp möttes av yngsta tjejen som gav mig en bamsekram och tjoade :"Happy Birthday Elin!!" super glatt :) Sen överväldes jag av gratulationer från resten av familjen. Efter frukost kom min kära svensk Sandra på besök. Sen fick hon va med när jag skypade med min underbara familj som också ville gratulera. Hela veckan har jag väntat på ett paket hemifrån som skulle komma på posten, men utan resultat. Typiskt! Eftersom posten kommer även på lördagar i detta land så fanns ju chansen även igår. Men neeeeej då. Så nu kommer ju garanterat detta paket komma till vecka då jag inte är hemma. Sandra var söt och gav mig en liten present. En super fancy linsburk med pärlor på och grejer. Sen fick jag också en kamera att hänga i granen :) PRECIS en sådan jag faktiskt velat ha. Haha, tusen tack Sandra :)
Efter det drog vi iväg på lunch. Jag tog med Sandra till The Box Car (tåg restaurangen). Dock lyckades vi både beställa mat som inte var den bästa, haha. Bättre blev det dock när vi tog en fika på "All Chocolate Kitchen". Har velat gå dit hela julen eftersom dom har haft det så mysigt där inne. 
Sedan hann vi även med en runda på köpcentret innan det var dags för Sandra att åka hem. Och efter en mycket trevlig eftermiddag väntade en trevlig kväll. Hade bokat bord på "Pal Joey's". Skrev snabbt ut mina flygbiljetter/boarding pass till Philadelphia (dit jag åker i morgon, wiiiiee) innan jag kastade mig iväg till mitt firande. Har ju som sagt en tendens att typ alltid komma iväg lite för sent till ALLT nuförtiden. SKÄRPNING! På vägen ringde min kära Micaéla och sjöng så fint i telefonen ;) Det är henne jag ska flyga till och spendera nyår med. Kommer bli awesome!
Mötte sedan upp Natalia, Nicki, Laura och Sophie på restaurangen. Laura var så söt och gav mig världens sötaste grattiskort som såg ut som en pinglass + ett jätte sött halsband :')
Jag åt suuper god pizza och sedan avslutade vi alltihop med chocolatecake och cinnamon sticks. Nomnom! Blev tyvärr inga drinkar denna 21-års kväll (jag vet, synd och skam). Men alla körde ju liksom bil, haha. Dessutom skulle vissa av de andra upp och jobba dagen efter. Själv startar man sin första semester vecka i morgon! Wiiihoo!
När jag kom hem kom mina värdföräldrar med min födelsedagspresent :) Det var ett jätte roligt födelsedagskort och sedan två biljetter till showen "Blue Man Group". Mina värdföräldrar har själva vart och sett den en gång för flera år sen och det ska tydligen va en super kul show att se. Så det tyckte jag var en kul present :)
 
Hade en trevlig födelsedag i Usa! Kändes självklart tomt utan familjen, precis som under jul. Men annars var den toppen bra! :)
I morgon väntar nya äventyr i en ny delstat. 
Natti Natti!
 
Sandra! :)
Väntar på att tåget ska komma ut med vår mat ;)
Maten. Var okej, men inte kanon (tyvärr)
Fikat var dock bättre :)
Träd gjort i choklad! (Ja, det är faktiskt sant)
Astronaut också gjort i choklad!
Blackhawks spelare...även den gjord i choklad! :)
All Chocolate Kitchen
Pal Joe's med kompisarna! Här har vi min brasilianska Natalia :)
Min britt Sophie :)
Min andra britt Laura och min tysk Nicki :)
Cinnamon sticks
Chocolatecake
Mina presenter från Elin och Josefin ;) haha Äkta dansbands-fan är jag nu!
Personlig hälsning och allt ;D
Det söta kortet och halsbandet jag fick av Laura :)
Kameran att hänga i granen och den tjusiga linsburken jag fick av Sandra :)
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: