typesomielin.blogg.se

2013-12-07
21:46:00

Nu är det jul, här i vårt hus....
Alright! Barnen är i säng och allt skärp från vår lilla pysselkväll är upplockat. Så nu är det "Elin time" ;) Innan jag ger mig på att försöka klura ut hur jag får Netflix att funka på tv:n så tänkte jag berätta lite om min Lördag.
 
Började dagen med att skypa med föräldrar och lillebror :) Alltid lika trevligt! Sedan var det dags att dra iväg till Woodfield Mall med Natalia. Eftersom jag skulle vara barnvakt på kvällen så försökte vi komma iväg tidigt. Jag åkte hem till Natalia och så tog vi hennes bil därifrån. Woow vilket köpcentrum! Hur många bra butiker som helst. Det tog aldrig slut typ. Dagen mål var att försöka hitta julklappar till min värdfamilj. Gick ju sådär. Men jag kom åtminstone en liten bit på vägen :) Köpte "månads-änglar" till tjejerna. Till pojkarna har jag inte hittat nått ännu. Sedan köpte jag en ram till mina värdföräldrar. Tänkte ta ett fint kort på barnen och sätta in i den. Sen får vi se vad mer jag hittar på. Som sagt synd att vi hade en tid att passa. Hade behövt ha en hel dag där inne. Var inne i världens mysigaste butik med massor av julpynt, Speciellt julgranspynt. Såååå himla mycket roliga saker. Ville köpa alltihop. Jag kunde bara inte låta bli, så jag köpte faktiskt lite julgranspynt till mig själv som jag tänker ta med hem till Sverige sedan ;) hehe Och sen har dom både Cheesecake Factory OCH Rainforest café på Woodfield Mall. Hur bra som helst! Dock var det så sjukt mycket folk så vi kunde komma in någon annanstans än på McDonalds för att få i oss lite mat, haha. 
 
Väl hemma så hade min värdpappa satt igång med middagen. Pasta, för enkelhetens skull ;) Sedan tog jag över. Min värdmamma rusade runt som en galning. Sedan stannar hon upp och frågar mig :"Elin, hur ser jag ut? Ser jag okej ut?". Haha ;) Och ja, det kan man lugnt säga. Hur fin som helst! 
Medan jag vart borta idag hade dom pyntat granen och fått fram massa annat julpynt. Super fint blev det! Granen är full med disney-pynt och figurer/kulor med barnens namn på. Tror kanske dom får nya varje jul eller så. En våg av julkänsla vällde över mig när jag såg granen. Kanske lyckas den bli komplett innan jul ändå?
Till slut var mina värdföräldrar redo att åka iväg. I kväll skulle dom ju som sagt iväg och fira min värdmammas föräldrars bröllopsdag/jubileum. Och igår kväll blev min stackars värdmamma äntligen klar med alla fotoalbum hon jobbat med tills denna dag. Fyra tjocka album + fotoboken dom gjort på nätet. Blev ett sjukt tungt paket!
Jag fixa klart middagen, vi åt och fixade jag disken lite snabbt. Sedan satte jag igång projekt "pyssla"! Tjejerna blev glada och ville gärna vara med. Pojkarna var inte så himla sugna på pyssel. Har längtat efter att ha tid att pyssla med tjejerna, eftersom att jag vet att dom gillar det :) Efter en stund ångrade 4-åringen sig dock. Så då fick också pyssla lite. Ett-åringen sysselsatte jag med att måla med kritor och leka med papper. Funkade bra länge ändå. Vi gjorde snöflingor, halvdana tomtar och gamla hederliga flätade hjärtan :)
Tjejerna var så söta och gjorde massor av pyssel till mig :) Gullungar!
Hittade familjens pyssellåda i källaren. Den behöver fyllas på lite dock känner jag ;) hann aldrig köpa mer "juliga" grejer idag. Får försöka hinna med lite mer en annan dag innan jul. Tänkte ju göra trolldeg så barnen kunde få göra figurer och sedan måla dom. Får bli nästa projekt. 
När det var dags för lill-killen att sova så var de andra rätt klara med pysslandet. Jag städade upp det mesta lite snabbt medan barnen gick på högvarv nere i källaren en stund. Lyckades få dom att hoppa i pyjamasen och borsta tänderna innan åtminstone. Inte illa!
Sedan (lite senare än planerat) fick jag tillslut de tre resterande i säng. Mission accomplished! 
 
Så nu är det dags för "2 Fast 2 Furious" ;) Oh yeeeah! Om jag nu lyckas få igång Netflix dvs. Det återstår ju att se. Annars får det bli MacBook hela natten låååång! 
 
Träffa på "Grumpy cat" på Urban outfitters
Weirdest shit ever! 
Butiken hette "Little fashionistas" tror jag. Vore inte så konstigt kanske? ;)
Ugly var dom indeed ;) Men åååh va jag skulle vilja ha en!
Bara för att det är så typiskt amerikanskt på nått vis ;) haha
Världens mysigaste jul butik!
Vår julgran! :)
Ska lägga upp en bättre bild i morgon. Tog denna med mobilen så resultatet blev rätt kass!
Lite av kvällens pyssel :) Total nostalgi-kick när de gäller hjärtana 
Glöm aldrig bort det hörrni ;) haha 

Kommentar:

Aaaaaaaawesooooome!
Varför har inte vi sånna köpcentrum i Sverige? WHYYYYYYYYYYYYYYY!? Ne, nu blev jag lite ledsen! ;P

Svar: Awesoooome indeed ;D Bra fråga hörredu! Borde helt klart införas.
Elin. S

2013-12-09 @ 16:29:39
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: