typesomielin.blogg.se

2013-12-30
20:28:00

Off to Philly
Helloj! Idag är det min första dag på min första semestervecka. Och idag bär det av till Micaéla i Philadelphia (eller ja, Hatboro egentligen). Kommer bli så kul att ses igen efter 4 månader :)
 
Min värdfamilj skulle ju också iväg idag, till ett inomhusbad i Wisconsin. Så det var full rulle på övervåningen när jag vaknade. Gick upp hyfsat tidigt för att hinna vinka av dom innan dom åkte. Men det fanns det gott om tid för eftersom dom inte kom iväg förrän runt 11:00 ;) Efter mitt misslyckade försök att ringa och beställa en taxi till flygplatsen så fick min snälla värdmamma hjälpa mig, haha. 
När familjen väl lyckats ta sig iväg så blev det en snabb dusch, packa klart det sista och kolla minst hundra gånger så jag verkligen hade boarding passet med mig. 
Sen efter lunch kom min taxi och plockade upp mig. Var klar i god tid för en gångs skull. Blev en tyst resa till flygplatsen. Måste erkänna att de va bekvämt att slippa köra själv. Även om man fick betala mer. 
Taxichaffisen lyckades släppa av mig på ett såpass bra ställe så jag hamnade rätt i security-kön så fort jag kom innanför dörren. Gött! Kön var lååång dock. Snubben som stod framför mig skulle åka till Kanada tydligen och han tyckte också att kön va lång ;) haha
När jag passerat säkerhetskontrollen så var det lugna puckar och bara sätta sig och vänta på att få stiga på planet. Hela resan från huset och till Philadelphias flygplats gick väldigt smidigt. Sen började ju kaoset, när jag och Micaéla väl skulle försöka hitta varandra. Vi befann oss på helt olika delar av flygplatsen. Först gjorde Micaéla ett försök att hitta till mig. När det inte fungerade var det min tur att försöka hitta till henne. Vilket blev enklare. Ja, det tog säkert 40-45 minuter innan vi hittade varandra. Glädjetjutet därefter var enormt ska jag säga er. Där stod vi på var sin sida av övergångsstället och adrenalinet flödade! Tillslut var det en snäll själ som stannade så jag kunde springa över och kasta mig på Micaéla ;) haha Sjukt härligt att se henne igen! Efter kramkalaset bar det iväg hem till Micaéla i Hatboro. Välkomnades varmt av söta och glada barn som var väldigt pratglada :) haha En mycket trevlig värdfamilj.
 
Söta Micaéla gav mig en liten födelsedagspresent. En påse med massa godis och kakor! :) Det tackar man ju aldrig nej till, hihi.
Denna dag avslutades med att mysa ihop oss på den goa luftmadrassen och kolla på "Bend It Like Beckham". Mysigt värre! :) Sååå härligt att se dig igen Micaéla! 
 
Bye Bye Chicago!
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: