typesomielin.blogg.se

2013-12-15
13:57:00

Pepsi Jingle Bash 2013
Woohooo! Konserten igår var helt gaaaalet AWESOME!!!!!! Sjukt värt! 
 
Dagen började med en hel del snö. Jag var måttligt taggad då måste jag säga eftersom det var jag som skulle köra in till Chicago. Såg framför mig trafikkaos x 1000! Så jag, Nicki & Sophia bestämde oss för att komma iväg i god tid. Isabelle hörde av sig och sa att vi kunde sova hos henne i natt, vilket jag blev glad för. Skönt att slippa köra hem mitt i natten. Speciellt om det ska snöa. 
 
Vägarna var dock inte så illa som jag fruktade. Gööött! Men tog det rätt lugnt ändå. Mycket trafik ute på vägarna. Och jag HATAR att dom ibland har 4-5 filer. Alltså, det räcker länge och väl med 2 eller 3 som max. Det tar ju evigheter om man plötsligt behöver byta fil från en sida till en annan. Brukar dock se till att hålla mig långt till höger varje gång. I bilen spelade vi hög musik och taggade bäst vi kunde, haha. Självklart spelade dom massa låtar med kvällens artister på (eftersom vi lyssnade på den radiokanalen som anordnar Jingle Bash). Vi lyckades hitta hem till Isabelle som bor inne i Chicago. Trånga små gator som var fulla med slask. Blää! Hälsade på hennes värdfamilj. Suuuper söta barn och jättre trevliga föräldrar :) Sedan bar det iväg igen. Stod massa vakter som pekade hit och dit och visade oss vart vi kunde parkera. Väldigt behändigt sådär. Sedan var det äntligen dags för JINGLE BAAAAASH!!!! Smäckfullt med folk! Vi satt väldigt långt bak, men såg det gjorde vi ju ändå. Visserligen satt vi typ aldrig ner, haha. Vi hade fullt upp med att dansa! Kvällens bästa artister var helt klart The Wanted, Jason Derulo, Armin Van Buuren och Avicii!!!! Så sjukt jäkla bra! 
Konserten startades med pojkbandet Midnight Red. Har bara hört en låt med dom tidigare, men nu efteråt så gillar jag den låten ännu mer ;) haha Sen uppträdde även Emblem3, Ariana Grande, Austin Mahone och Joe & Nick Jonas. Pitbull skulle också ha vart där. Men enligt B96 så blev han fast i NY pga. snöstorm. Man vet ju aldrig om det stämmer eller ej, men det skulle ju kunna vara rimligt, haha. Typiskt ändå. Såg fram emot att se Pitbull! Meeeen istället blev det mer låtar från några av dom andra artisterna ;) Inte helt fel det heller. 
 
Kvällen mest otippade händelse var helt klart när Nicki vann en helt ny Samsung Galaxy Note 3 och en sån där digital klocka med display som kan tala om när du fått sms o grejer. HELT OTROLIGT!! I pausen då det var artistbyte så läser vi på skärmen i taket att den som sitter på "det" numret och "den" raden vinner utlottningen av en ny Samsung med tillbehör. Jag fattade ingenting först förrän Nicki och Sophia börjar fråga vilken rad vi sitter på. Sen visar det sig att Nicki har vunnit. Tänk, det kunde ha vart JAG som vann. Innan vi åkte ifrån Isabelles hem så delade vi bara ut biljetterna mellan oss. Vem som helst av oss kunde ha vunnit! Vad är oddsen för det liksom? Haha, jag kände mig ju lika exalterad själv även fast det inte var jag som vann. 
"Jag vinner ju ALDRIG nånting!" sa Nicki. Nej, vem gör det egentligen? Av alla tusentals människor där inna så var det just hon som vann. Hur coolt som helst ;) Så när showen var slut så gick vi och hämta ut hennes vinster! Telefonen var ju super stor. Typ enorm! Så jag vet inte om jag hade velat ha den egentligen. Är nöjd med den telefonen jag har. Men ändå....hade ju inte tackat nej om jag hade vunnit såklart ;) 
 
Avicii avslutade hela föreställningen med en gryyym show! Ljus, coola effekter, rök, eld och konfetti! Löööv it ;) När vi väl tagit oss hem till Isabelle var det dock skönt att lägga sig. Rummet som jag och Nicki sov i var dock svinkallt eftersom dom säker eller stänger av värmen under natten. FÖRSTÅR INTE VARFÖR! Men det gjorde dom i vart fall. Slutsummering av min lördags kväll: HUR BRA SOM HELST!!
 
Kvalitén på bilderna är inte den bästa eftersom jag endast använde mig av min mobilkamera. Men bättre än inget antar jag :)
 
Midnight Red
Midnight Red
Armin Van Buuren
Armin Van Buuren
Jason Derulo
AVICII <3
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: