typesomielin.blogg.se

2013-12-19
22:07:00

Torsdag
Idag kom den nya "städtanten" för första gången. Måste säga att det nästan känns lite obekvämt på nått vis. Just för att man typ får dåligt samvete när någon annan går där och städar medan man själv sitter i soffan eller nått. Kanske beror på att man inte är så van vid att man har någon som städar hos en ;) haha Hon var trevlig i vart fall. Och hon gjorde ett bra jobb! Men som sagt, det är ju lite typiskt att det är just på torsdagar hon ska komma då som jag och barnen är hemma hela dagen typ. Då går vi ju i vägen för varandra hela tiden. Men men, det gick bra. På förmiddagen var det ju dags för avslutning på fotbollen. Idag var det "parent day", vilket innebar att föräldrarna skulle vara med och spela. Alltså i vårt fall au pairen. KUL!!! Speciellt med en 1-åring med en helt egen vilja. Gick dock bättre än förväntat. När föräldrarna väl skulle va med så tog jag och lill-killen på oss ansvaret att stå i mål. Tror att han hade ganska kul där han stod framför mina ben och höll mig i händerna ;) haha På slutet fick barnen medaljer. Så ni kan ju tro att min kära 4-åring var stolt :) Hem till "städtanten" igen, som fortfarande höll på att städa. Min värdmamma kom hem tidigt idag. Yngsta dottern hade läkarbesök/operation tidigare under dagen. Så när jag höll på med tvätten kom min värdmamma in och viskade "Hur länge har hon varit här?". "Sedan 8:00" svarade jag då. "Holy cow!" var svaret på det ;) haha klockan var då runt 14-14:30. Ändå så städar hon inte hela huset. Meeeen som sagt, hon gjorde ett bra jobb och min värdmamma var nöjd :)
 
Min eftermiddag/kväll kändes jätte lång eftersom jag slutade tidigare. Gött ändå! Kollade på "Home Alone". Fortfarande lika härlig! Under tiden smsade jag med Sophia som berättade att hon eventuellt skulle åka och kolla in "Home Alone"-huset i helgen. Och då slog det mig : Men guuud ja, filmen utspelar sig ju i Chicago. Och huset ligger cirkus lite mer än 1 timma härifrån. Cooool! Det borde man ju verkligen ha kollat in nu innan jul. Kommer dock inte ha tid med det. Så förhoppningsvis kan jag dra dit i mellandagarna eller efter nyår kanske :) 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: