typesomielin.blogg.se

2013-12-28
23:07:00

Trans Siberian Orchestra
Lördag idag! Hände inte så mycket på förmiddagen. Duschade och chillade. Sen blev det fixa sig i ordning för att åka på konserten på All State Arena med min värdmamma, tjejerna och mormor'n. Hade egentligen ingen aning om vad de var för nått vi skulle på. Mormor'n pratade om det på middagen i onsdags och sen frågade min värdmamma mig igår om jag ville med. Varför inte, tänkte jag. Så iväg for vi. I bilen sa mormor'n att hon ville göra en beställning på tavlor till sina andra barnbarn ;) Min värdmammas systerdotter fyllde år nu den 26:e och ska ha kalas i januari. Och det har jag ju inget emot att få göra :) Bara kul! 
 
Vi kom ganska sent så vi fick en specialparkering på utkanten, vilket var skit bra! Mycket lättare att komma ut sen och slippa köerna :)
Konserten var bra faktiskt. Vi såg Trans Siberian Orchestra, en symfonisk hårdrocksorkester. Kanske inte något jag själv hade betalt och gått på. Men nu blev man ju bjuden och allt ;) Men jag gillade dom ändå. Det var främst julmusik dom spelade (på sitt egna hårdrocks-vis). Ljusshowen var cool och häftiga effekter med eld, snö osv. Killen med violinen var ju helt crazy. Han måste ha sjukt bra kondis med tanke på hur mycket han sprang fram och tillbaka. Alla hade såklart långt hår som dom slängde med ;) Jag hade en trevlig dag måste jag säga.
Väl hemma igen plockade vi upp min värdpappa och pojkarna och for iväg till Trumf Room. En restaurang som vi bokat bord på för att fira min födelsedag. I morgon kommer min värdfamilj va rätt upptagna så vi fick ta middagen i förskott :) Min värdpappa var snäll och beställde en drink till mig. Det återstod ju liksom ca 6 timmar innan jag lagligt fick beställa en på egen hand ;) Middagen var huuur god som helst. Beställde revbensspjäll med nått speciellt potatismos till och rödvinssås. SÅ SJUKT GOTT!!! Personalen var lite sena med lill-killens mat, så för att kompensera så bjöd dom på glass. Servitrisen sa att dom räknade mig som barn också och att dom inte trodde jag skulle ha nått emot det. När skulle Elin säga nej till glass liksom? ;) Sjukt sällan! haha Så det blev även lite efterrätt. Under middagen satt vi delvis och kollade på tv:n bakom oss som visade en Blackhawks match. När vi kom hem så fortsatte vi att kolla på matchen. Jag och min värdmamma var helt inne i matchen, medan min värdpappa nog mer satt och kolla på hur jag och min värdmamma betedde oss ;) haha Matchen slutade inte bra dock. Blackhawks förlorade efter straffar. Riktigt dåliga mål dom släppte in måste jag säga. Tror inte dom hade sin vanliga målvakt dock. 
Hur som helst, efter en riktigt bra lördag blev det sängen. I morgon fyller lilla jag år och ska fira mina 21 år. Troligen inte som varje amerikan skulle fira sina 21 år dock ;) haha 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: