typesomielin.blogg.se

2013-12-17
20:28:00

Underbara familj! <3
Åååååh alltså, igår fick jag äntligen paketet från Sverige som jag har väntat på i typ två veckors tid. Ett stort jul-paket med massor av julklappar! Och jag som typ inte önskade mig något :) Massor med godis dessutom. Juleskum bl.a!! Men det bästa av allt som jag inte alls var beredd på var nog JULMUSTEN!!!! Alltså, RIKTIG JULMUST. Apotekarnes julmust. 4 små flaskor! Hallelujaaaah!!! 
Igår när jag fick paketet så vågade jag inte öppna det. Tror nästan min värdpappa var mer nyfiken än jag själv ;) haha Men idag när jag var ledig så öppnade jag det under tiden som jag skypade med mamma. Och ja, mamma....du såg ju själv hur lycklig jag blev när jag hittade julmusten ;) TACK underbara familj! <3 Ni är ju bara bäst! Berättade om min lycka för min värdfamilj. Tjejerna blev jätte nyfikna så jag lovade att dom skulle få smaka på julmusten till jul. 
 
För att berätta lite mer om min dag i övrigt, så började den med att passa pojkarna i några timmar medan min värdmamma var på läkarbesök och gjorde lite julshopping. Lill-killen tog en tupplur medan jag och 4-åringen kollade på "Monsters University" :) Fixade sedan lunch till barnen och kort därefter kom min värdmamma hem för att ta pojkarna till 4-åringens simning. Själv drog jag iväg på egen julshopping. Så nu har jag fixat klart barnens julklappar (om man bortser från de som jag måste måla förstås). Har kommit halvvägs med mina värdföräldrar typ. Inte lätt asså! Sjukt svårt snarare. Sen måste jag dessutom ta ett kort på barnen som jag kan rama in i den ramen jag köpt. Ingen press! Ingen press alls :( haha
När jag kom hem, blev det skype med mamma. Det var som sagt då jag öppnade mitt juuuuulpaket ;) 
Efter det så var dagen gjort och jag var hur nöjd som helst!! Är nu helt klar med pojkarnas julklappar. Så nu återstår endast tjejernas tavlor. GÖTT! 
 
Efter middagen var det dags att dra iväg till tjejernas skola där äldsta tjejen skulle ha sin julshow i kväll. Mormor och morfar hängde också med. Kul att höra henne och hennes klasskompisar sjunga dom sånger som hon har tränat på hemma i flera veckor ;) Tyckte dock väldigt synd om dom eftersom dom fick tekniska problem så att bakgrundsmusiken inte funka som den skulle. Var jätte taggad på att se några av de äldre barnens dubstep version av "Carols of the bells". Meeeen eftersom musiken endast ville spela lite då och då så fick dom aldrig visa hela numret. Stackare! Men dom var duktiga ändå :)  När vi kom hem satt min värdmamma och tjejerna och övade sång i köket. Själv satt jag och lyssnade! Fick en väldig dos av julstämning där. Det var allt ifrån "Stilla natt" till "Jingle Bells". Min värdmamma har väldigt fin röst faktiskt. Hon hade gjort sig bra i en broadway show eller i en opera eller nått. Rösten passar oerhört bra till lugna och harmoniska låter så som "Stilla Natt" och "Helga Natt" ;) Sedan blev det kolla "The Holiday" innan jag la mig. Har börjat bocka av mina favorit jul-filmer nu inför jul nästa vecka. Ja för tänk, idag är det exakt en vecka till Julafton! Gaaalet! Börjar kännas att jag faktiskt inte kommer vara hemma över jul. Min första julafton någonsin som jag inte är hemma med familjen. Känns lite ledsamt :( Men samtidigt är jag taggad på att få prova på amerikansk jul. Så jag får tänka på det istället ;) 
 
Innehållet i mitt underbara julpaket! :') Hoho sååå spännande med alla paket!
DET BÄSTA AV ALLT!! Julen är officiellt räddad <3
Julshowen! Duktiga barn som sjunger :)
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: