typesomielin.blogg.se

2013-12-09
19:12:00

Winter wonderland!
Måndag. Idag har vi ett "winter wonderland" här efter all snö som kom igår ;) Mysigt måste jag säga. Jag älskar snö! Så länge den inte skapar problem för mig när jag kör bil. Det är ju mindre kul...ehm! 
Hur som helst. Denna dag kände jag mig riktigt hurtig. Solen sken så fint och jag ville ut lite. Dock på tok för kallt för att vara ute och leka med barn som har problem att behålla vantar och mössa på. Så medan 4-åringen var i skolan och lill-killen sov så passade jag på att gå ut och skotta bort snön från gången till ytterdörren. Förstår ni? JAG SKOTTADE!! HA! Det ni ;) haha Tog en stund att hitta en skyffel i garaget, men jag lyckades tillslut. Jag vart nog den yngsta och den enda kvinnan i kvarteret som vid denna tid skottade snö. Med skyffel dessutom. Grann-gubbarna var ute och tog bort snö från sina garageuppfarter. Men dom använde sig minsann av sina maskiner/snöslungor eller vad det nu är. Fuskigt värre! Jag såg allt att vi också har en sådan. Men jag tänkte  att de nog inte ens var någon idé att försöka få igång den. Och varför göra det när det finns en fullt fungerande skyffel? (skulle kanske inte säga det ifall jag bestämde mig att skotta hela garageuppfarten). Men det låtsas vi inte om. Nu fokuserar vi på dagen goda gärning. Min värdmamma tappade nog hakan när jag sa det till henne. Hon hade precis i samma stund fråga mig vem det är som har skottat fram till dörren ;) haha 
 
Var över lag en bra dag! Vägarna var bra. Plogade och saltade. Så vi tog oss till skola och simträning utan problem :) Skönt!
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: