typesomielin.blogg.se

2013-11-16
11:31:00

About Time
Hoppsan!....nu har jag halkat efter med uppdateringen igen. Jag beklagar. Jag vet ju hur vissa inte uppskattar detta ;) haha men har vart super trött denna veckan. Och då menar jag verkligen SUPER trött! I torsdags höll jag på att somna när jag spelade memory med 4-åringen. Haha, och den lille stackarn satt där så glad och sa "It's your turn Elin". 
 
I Fredags hade tjejerna en halvdag i skolan så dom kom hem redan innan jag hade kört 4-åringen till preschool. Det första dom ropar är :"Elin, will you make swedish pancakes today?". Haha, söta ;) men jo, det hade jag ju lovat dom. Efter att ha lämnat av 4-åringen och fått lill-killen i säng så blev det fixa pannkakor! Och jag skrattar fortfarande över deras fascination över hur jag tillagade dom. Jag antar att dom är vana med alla sina "mix" -påsar till allt som ska tillagas. "Gjorde du smeten själv?" ;) Men det bästa var nog när den äldsta tjejen dök upp vid spisen och säger :"Va tunna pannkakorna är". Ja dom ska vara så, förklarade jag. Sen 2 minuter efter kommer den yngsta tjejen också fram och säger lika förvånat :"Oj, va tunna dom är". Haha, Inga tjocka amerikanska pannkakor här inte ;) Suuuper häftigt var det tydligen att se deras au pair steka pannkakor. Jag blev godkänd. Pannkakorna var väldigt goda tydligen :) Tur det! Kanske blev Väl godkänd t.o.m med tanke på att jag fick kommentaren :"Maybe you can do swedish pancakes for lunch every day at our thanksgiving break?". Eehm, ja vi får se hur det blir med den saken ;) haha 
Min värdmamma kom hem rätt tidigt idag. Så medan hon körde till simning var jag hemma och slappa! Denna kväll avstod jag middagen eftersom jag hade planer med vänner. Gick dock upp för att vara social när familjen åt middag. Kinamat ;) Sen bar det iväg för ännu en fredagskväll på Portillo's och bio efteråt. Mötte upp Sophie och Lisa-Marie och käka. Jag och Sophie var först så vi fick en stund för oss själva. Jag gillar verkligen henne. Super härlig tjej. ÄLSKAR hennes accent dessutom, haha. Sen träffa vi Nicki och Sophia på bion. Kvällens film var "About Time". En romantisk komedi med Rachel McAdams, Domhnall Gleeson (som spelar Bill Weasley i Harry Potter) och Bill Nighy. Jag gillade den verkligen :) Rolig och jätte mysig film!  Kände att det var en sådan dag. En dag för en romantisk och knasig film! Haha Kom hem sent och då kasta jag mig i sängen dirr! Hade haft på elementet i några timmar, men ändå så tickade det när jag skulle sova  -.-  Gaaaah! Så jag fick stänga av det. 
 
Hur som helst. Idag är det Lördag och jag sov länge. Vädret är jääätte trist och blåsigt! Har precis ätit frukost och nu försöker jag komma på vad jag ska göra resten av min dag. 
 
Åååh idag vill jag dessutom passa på att gratulera min kära Alice på födelsedagen! :) GRATTIS på dig!! Hoppas din dag blir toppen bra <3
 
About Time
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: