typesomielin.blogg.se

2013-11-29
22:08:00

Black Friday
Hej hopp! Fredag idag och jag är ledig. Eller ja, inte helt ledig. Snarare halv-ledig. Min värdpappa var hemma från jobbet, men han hade grejer att fixa. Så jag fick passa barnen några timmar på eftermiddagen. Jag tror hans tanke var att fixa nya däck till bilen. Dock vet jag inte om han lyckades hitta några som han ville ha. 
Jag började dock min morgon med att dra iväg till Hollister igen eftersom "halva priset"-rean fortfarande var igång en timma till. Som sagt, det är ju "Black Friday" idag. Tänk vad jag hört mycket om denna dag. Hela veckan har det annonserats om olika erbjudanden. Min värdmamma berättade här om dagen att hon själv brukar hålla sig långt borta från affärer och shopping denna dag. Hon anser att det har börjat gå överstyr....ordentligt ;) haha Men jag som aldrig tidigare upplevt detta fenomen var ju tvungen att få en liten smakbit såklart. Besökte några andra butiker när jag ändå var igång och kom hem med ett par nya jeans, en skjorta, pyjamasbyxor i flanell, ett linne och en klänning. Efter det kände jag att jag spenderat nog (även om jag köpte allt på rea). Kön var inte riktigt lika våldsam som igår inne på Hollister. Men nära nog. På Victoria's secret var det också rätt kaos. Fast det hade tydligen vart värre tidigare under morgonen. Höll mig åtminstone borta från Target, Wallmart, Kohl's och större köcentrum idag. Var nöjd med det jag handlat så jag behövde liksom inte så mycket mer just då. 
Hem for jag och då var det dags att passa barnen. Barnen lekte dock väldigt bra på egen hand ett bra tag. I brist på annat fixade jag två av barnens tvätt, eftersom det inte blev gjort igår. Fixade min egen också. Lill-killen åt tidigare lunch än dom andra tre och sen fick han ta en tupplur. Sedan hjälpte tjejerna mig blanda smeten till pannkakor som jag fixade åt dom till lunch. Själv åt jag ost och broccoli soppa som min värdpappa fixat åt mig. Naaajs :) 
Tjejerna tränade senare på att dansa till "YMCA" ;) haha Filmande deras framträdande med min mobiltelefon. Dom är ju för söta ändå. När min värdpappa kom hem skulle han fixa en av baklyktorna på bilen så han blev kvar ute i garaget. De tre barn som inte sov gick också ut en stund. Dom hoppades nog på att få sätta upp julbelysningen. Dock var det något som skall göras i morgon. Min värdmamma kom hem från jobbet tidigt och då var jag åter ledig igen :) 
Eftersom jag och Sophia är dom ända i vår närmaste "kompis-krets" som är hemma över Thanskgiving så bestämde vi oss för att äta middag och gå på bio i kväll. Först drog jag iväg till postkontoret dock för att försöka skicka iväg mitt paket till Sverige. Det gick ju sådär. Eftersom jag inte hade någon låda hemma fick jag köpa en där. Men ingen av dom passade speciellt bra till presenterna jag hade. Så jag fick köpa en låda och ta med hem för att packa om och organisera bättre. Baaaah -.- tröttsamt! 
Sen mötte jag upp Sophia på Panera Bread. Efter god mat drog vi vidare till bio:n. Min fjärde fredag i rad som jag går på bio nu ;) hahaha gör jag inget annat eller? Ne, tydligen inte. Kvällens film blev i vart fall "Delivery Man" med Vince Vaughn. Den var nog mindre kul än jag förväntat mig (även om den var rätt kul). Men den var samtidigt så himla mysig på nått vis :) Det gillade vi! Efter filmen åkte vi till var sitt hem och jag kröp ner i min varma goa säng. Göött! 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: