typesomielin.blogg.se

2013-11-04
09:52:00

Kära gamla lägenhet.....
Här om dagen när Linda fyllde år och jag satt och kolla igenom massa gamla bilder, kom jag på en sak. Nyligen så var det ju ett helt år sedan jag flyttade ur min lägenhet i Thn. Herre gud,...tänk va tiden går fort. Minns det ju som om det var igår då jag lämnade ifrån mig nyckeln. Och när jag ser tillbaka på alla gamla härliga bilder så saknar jag verkligen min lilla lägenhet på 21kvm :'( Har sjukt många roliga minnen därifrån! Det var ju inte minst det ypperliga "förfest placet" ;) haha Trots den lilla ytan....men det stoppade oss aldrig! Jag saknar nästan t.o.m de små sakerna som jag på den tiden störde mig väldigt mycket på. T.ex den irriterande garderoben. Och röklukten i trapphuset. 
Sen saknar jag mina trevliga grannar. Min kära granntant har jag skickat ett vykort till så hon borde vara nöjd ;) Tur att jag hann besöka henne innan jag flyttade till USA. Jag hade ju lovat det.
 
Jösses, jag minns verkligen den helgen jag höll på att packa ihop min grejer. Jag lyckades få klart allt under en helg (eller ja, en och en halv kanske). Och guuud va mycket grejer jag hade ändå! Hur gick det till? När jag flyttade in 2008 hade jag inte ens hälften så mycket prylar ;) haha Tänk att jag bodde där 4 år ändå. Det blev rätt länge. Och 4 väldigt bra år blev det :') Ångrar inte en sekund.
 
Inflyttningsdagarna, Augusti 2008
En an mina första besökare ;)
Några till av mina första besökare ;)
En senare uppdatering av lägenhet : Troligen 2012 nån gång....
Augusti 2012 - UTFLYTT! Hade väldigt bra hjälpredor som hjälpte till att skruva ner möbler :)
Som sagt....väldigt bra hjälpredor ;D haha
I väntan på hyresvärden....
 
Ååååååh min lilla lägenhet! Nu blev det en väldigt fin återblick :) Hade kunnat få plats med miljoner bilder emellan inflytt och utflytt. Men då hade ni fått scrolla ner ett braaa tag för att komma till slutet ;) haha Så för min del var detta sentimentalt nog! 
 
När jag senast besökte min granntant så stod mitt namn faktiskt fortfarande kvar på dörren. Haha Vad hände där? Men jag kan tänka mig att killen som flytta in efter mig kanske aldrig bytte namn eftersom han inte bodde kvar så länge. Eller så fanns mitt namn fortfarande kvar underst. Hmm, ett mysterium. Tror lägenhetshusen på andra sidan gatan är färdigbyggda nu i vart fall. Det var ju på tiden....tog ju bara sisådär 3 år att komma igång ;)
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: