typesomielin.blogg.se

2013-11-22
23:44:00

Catching Fire
Fredag! Dagen rulla på bra. Äldsta tjejen hade sim-tävling på kvällen. Alltså fick jag ta den yngsta tjejen till hennes träning :) Sen väntade jag och pojkarna där på att min värdpappa skulle komma. Vid sånna tillfällen är au pairen glad att det finns dvd i bilen, haha ;) När min värdpappa kom tog han över pojkarna och jag fick ta hans bil hem. Va rätt spännande när jag skulle leta upp den och kände "Men gud, vilken bil är min nu då?". Försökte mig på det där tricket med att låsa upp bilen för att se vart den är. Men inget hände. Hittade den rätt snabbt sen som tur va ;) Hade vart liiiite pinsamt annars, ehe. Raka spåret hem och tagga inför "Hunger Games : Catching Fire" på bio!! Sen satt jag där hemma ensam och funderade på vad jag skulle hitta på fram tills bio:n börjar. Ingen av kompisarna hade tid att ses och äta innan. Började kolla på "The Hobbit". Men sen blev jag nog rastlös och dessutom var jag vrål hungrig. Istället för att äta hemma drog jag till Portillo's och käkade. Helt själv! Det ni.
Satt där en stund efteråt med min mango smoothie och läste "Fifty shades freed". Får se till att läsa ut den där boken nu alltså ;) Efter ett tag blev jag rastlös igen och drog mig vidare till biografen. Wooooow, va mycket folk det var. Inte förvånad dock. Tillslut dök äntligen mina två britter och min brasilianska upp :) OM vi var taggade på att se filmen nu. Tyvärr kom vi lite sent så vi fick inte så bra platser. Liiiite för nära bioduken om vi säger så. Så vi sa att till nästa gång (troligen när nästa "Hobbit" film kommer ut), får vi se till att va där senast en timma innan filmen börjar så vi får bra platser ;) haha 
 
Filmen var för övrigt sjukt bra! Har en plan på att jag måste läsa böckerna nu innan sista filmen kommer ut. Jag vet, jag borde skämmas som inte läst böckerna än. Men jag lyckas som sagt ALDRIG läsa boken före filmen kommer ut. Fast nu händer det snart kan jag lova er. För första gången har jag lyckats läsa böckerna före dom blir film. Pratar såklart om "Fifty Shades Of Grey"-serien ;) haha (Så fort jag har läst ut den sista nu då förstås...). 
Men åååååh! Precis som "Thor 2" så slutade "Catching Fire" sådär irriterande, så man vill veta vad som händer. Men det kommer man ju få vänta ett bra tag med att får se såklart -.- blääää! Men den var sjukt värd att se :) Åkte hem och la mig, super nöjd med kvällen! Tredje fredagen med bio i rad! Naaajs. Får se vad nästa blir.
 
 
Natti Natti

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: