typesomielin.blogg.se

2013-11-07
12:00:00

Dålig uppdatering....
Ja okej, jag vet! Otroligt dålig uppdatering här på bloggen (om man jämför med hur duktig jag varit de senaste månaderna). I mitt försvar har jag varit lite förkyld och väääldigt trött/slö. Lill-killen har fått en släng av förkylning. Så det dröjde ju såklart inte länge förrän jag skulle drabbas jag också. 
 
I veckan har det inte hänt så super mycket. I tisdags hade jag sammanlagt 5 skypesamtal på rad! Jag lämnade alltså inte mitt rum, eller min säng, på typ hela dagen. HEMSKT! Att skypa med underbara vänner där hemma är aldrig fel såklart :) Men man får lite ångest när klockan närmar sig 15-16 och man fortfarande har pyjamasbyxor på sig. INTE BRA! Det var denna dag som förkylningen var som värst dessutom, så det var väl lika bra att jag inte hade så mycket för mig ;) Fick gjort åtminstone 2 sidor i min scrapbook. Wohooo! SOM jag har tjatat om att komma igång med denna bok och nu när jag har bilderna så har jag ingen aning om hur jag ska göra. Hahaha, jätte bra Elin!! 
"Busy Wednesday" gick bra. Har kommit på att jag faktiskt gillar den dagen. Det är full rulle hela dagen och inte mycket tid till att fundera över "hmm vad ska vi göra idag?". Klart att det är lite stressigt med alla tider som skall passas på eftermiddagen. Men dagen går i vart fall ;) Torsdagar är lite trögare. Då är det ingen skola för 4-åringen. Men förra veckan började han ju på fotboll, så det är ju bra. Sen är ju detta den perfekta dagen till att komma ut och göra något, just eftersom det inte är någon skola. Men dagar då vädret är kass och min fantasi och påhittighet inte är på topp.....ja, då är det inte lika kul med torsdagar! 
På fotbollen idag fick lill-killen beröm av några mammor för att han var så snäll och satt i mitt knä under hela träningen. Oooohyeeeah! Duktig kille :) Det var bara närmare slutet som han började bli lite slirig. Väl hemma igen var han INTE på bra humör. Så det fick bli sängen före lunch. Han sten somnade. Så jag antar att det var där skon klämde, så att säga. 
Min kära 4-åring har nu vart en duktig kille och lekt på egen hand medan jag har tvättat, diskat och plockat undan grejer. (Och lite snabbt uppdatera min blogg). Så nu får jag väl sätta igång och vara en pedagogisk Au Pair. Eller ja, försöka åtminstone. 
 
Måste bara visa er : I måndags fick jag ett litet meddelande från yngsta tjejen (eller, jag ANTAR att det är hon som gjort det. 99% säker. Såg henne smyga ner i källaren dessutom). När jag kom ner på mitt rum låg det två rosa lappar på mitt skåp. Den som skrivit lapparna har ju som ni ser valt att vara anonym ;) men ack vad söta värdbarn jag har ändå <3
"Elin. I love you very much. Thank's for being my babysitter"
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: